PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Powszechność wprowadzania innowacji w przedsiębiorstwach funkcjonujących w państwach członkowskich UE

Autorzy
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Commonness of introducing of innovations in enterprises functioning in the UE Member States
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W publikacji autor omawia wyniki badań empirycznych na temat powszechności wprowadzania innowacji w przedsiębiorstwach funkcjonujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Powszechność ta jest zróżnicowana zarówno w poszczególnych państwach członkowskich, jak i w przekroju poszczególnych kategorii przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa wielkie i osiągające najwyższe obroty częściej wprowadzały innowacje niż mikroprzedsiębiorstwa i takie, których obroty nie przekraczały 100 tyś. euro. Ogólnie przynajmniej jedną innowację wprowadziło 66% przedsiębiorstw funkcjonujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
EN
In the publication, the author discusses the results of empirical studies on the commonness of innovation in enterprises operating in the Member States of the European Union. This commonness is diverse both in the individual Member States as well as in the different categories of enterprises. Companies big and reaching the highest turnover innovated more often than micro and those whose turnover does not exceed 100000 euros. Generally 66% of enterprises operating in the Member States of the European Union introduced at least one innovation.
Czasopismo
Rocznik
Strony
18--23
Opis fizyczny
Bibliogr. 8 poz., tab.
Twórcy
autor
Bibliografia
  • 1. Baruk J., Wspomaganie działalności innowacyjnej wiedzą, [w:] Strategie zarządzania organizacjami w społeczeństwie informacyjnym, pod red. A. Stabryły i T. Małkusa, Mfiles.pl, Kraków 2014.
  • 2. Baruk J., Wspomaganie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw kulturą innowacyjną, [w:] Kulturowe uwarunkowania kreowania wiedzy i innowacji w organizacjach, pod red. A. Zakrzewskiej-Bielawskiej i S. Flaszewskiej, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2014.
  • 3. Corte V.D., Zamparelli G., Micera R., Innovation in tradition-based firms: dynamic knowledge for international competitiveness, "European Joumal of Innovation Management" 2013, No. 4.
  • 4. lacono M.P, Martinez M., Mangia G., Galdiero C., Knowledge creation and Inter-organizational relationships: the development of innovation in the railway industry, "Journal of Knowledge Management" 2012, No. 4.
  • 5. Innovation in the public sector: its perception in and impact on business, Flash Eurobarometer 343 - TNS Political & Social, June 2012.
  • 6. Lee S.M., Olson D.L., Trimi S., Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation for organizational values, "Management Decision" 2012, No. 5.
  • 7. Podręcznik Oslo, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2008.
  • 8. The role of public support in the commercialisation of innovations, Flash Eurobarometer 394 - TNS Political & Social, May 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-1e2c2444-ced7-44b7-9e80-b1d0423c89df
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.