PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Czasopismo
Roczniki Humanistyczne
Rocznik
2020
Tom
68
Numer
5
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
5
artykuł:
Gedenken ist vergessen: Paradigmen, Probleme und Paradoxien literarischer Erinnerung an die Shoah
(
von der Lühe I.
), s. 7-19
artykuł:
Geloofsvrijheid in Zevenburgen in de vroegmoderne tijd
(
Bozzay R.
), s. 7-18
artykuł:
Vrijheid, burgerlijk activisme en kritiek op het absolutisme: enkele casussen van het Nederlandse republicanisme in de verlichting
(
Urbaniak J.
), s. 19-35
artykuł:
„…Unscheinbarkeit und viel Erinnerung“: Gedächtnismedien in Bettina Spoerris Konzert für die Unerschrockenen (2013)
(
Dubrowska M.
), s. 21-31
artykuł:
Die Suche nach Erinnerungen: Gedächtniskonzepte in Eine Art Liebe von Katharina Hacker
(
Pacyniak J.
), s. 33-45
artykuł:
Tsjechische ballingschrijvers in Nederland: de positie van Jana Beranová en Jan Stavinoha in het literaire veld
(
Sedláčková L.
), s. 37-51
artykuł:
Postfigurationen der Shoah im gegenwärtigen Flüchtlingsdiskurs anhand von Jenny Erpenbecks Roman Gehen, ging, gegangen (2015)
(
Rutka A.
), s. 47-60
artykuł:
De paradoxale strijd van Esperanto voor tolerantie
(
Fabry J.
), s. 53-64
artykuł:
Benjamin Steins Die Leinwand: Rückkehr jüdischer Religiosität im Zeichen einer prekär gewordenen Erinnerung an die Shoah
(
Sader F.
), s. 61-79
artykuł:
Cultuurspecifieke elementen in de Poolse vertaling van Jip en Janneke van Annie M.G. Schmidt
(
Lipnicka M.
), s. 65-81
artykuł:
Die andere Shoah: der Genozid an den ,Zigeunern‘ in der Literatur nach 1989
(
Brittnacher H. R.
), s. 81-92
artykuł:
Het belang van sociaal tolken als instrument van tolerantie in het kader van de huidige vluchtelingen- en arbeidsmigratie
(
Knap-Dlouhá P.
,
Křížová K.
), s. 83-94
artykuł:
„Der Doktor bleibt!“: Janusz Korczak als literarische Figur
(
von Glasenapp G.
), s. 93-113
artykuł:
Gij zult andermans taalfouten koesteren! Tolerantie voor taalveranderingen en spellingfouten
(
Kowalska-Szubert A.
), s. 95-104
artykuł:
Hun hebben de taal verkwanseld en hun hadden gelijk - over het gebruik van hun als onderwerp in het hedendaagse Nederlands
(
Tomaka K.
), s. 105-118
artykuł:
„Orte, die die Erinnerung verloren haben“: Die Landschaften des Postgedächtnisses in die Pfefferfälscher. Geschichte einer Familie von Monika Sznajderman
(
Pastuszka A.
), s. 115-129
artykuł:
Syntactische tolerantie: hoe voorzetselvoorwerpen bij intransitieve werkwoorden ook in een passieve zin kunnen voorkomen?
(
Flor-Górecka A.
), s. 119-138
artykuł:
Gendering the Holocaust: Robert McLiam Wilson’s Manfred’s Pain and Marek Soból’s Mojry
(
Klonowska B.
), s. 131-145
artykuł:
Wie zijn er nu toleranter? De perceptie van imperatieven in het Pools en het Nederlands in een informele context
(
Wiercińska K.
), s. 139-154
artykuł:
Henryk Halkowski (1951-2009): ‘Wächter des jüdischen Gedächtnisses’ in Krakau
(
Kłańska M.
), s. 147-161
artykuł:
De invoeging van de glijklanken [j] en [w] als poging tot spanningimitatie bij de uitspraak van de Nederlandse klinkers [e], [y] en [o] door Poolstalige leerders
(
Czerwonka-Wajda Z.
), s. 155-167
artykuł:
Dire l’enfance aujourd’hui : Berceau d’Éric Laurrent
(
Maziarczyk A.
), s. 165-177
artykuł:
Hoe tolerant is het vreemdetalenonderwijs jegens vertalen?
(
Waterlot M.
), s. 169-182
artykuł:
Análisis de las expresiones con verbos de movimiento en función de economía y redundancia léxicas: estudio contrastivo inglés-español
(
Gołębiowska K.
), s. 179-192
artykuł:
Perturbation du cadre temporel et participatif de l’interaction sur les forums de discussion en ligne
(
Wołowska K.
), s. 193-203
artykuł:
Efectos de la subtitulación en la comprensión y adquisición del léxico en estudiantes polacos de ELE
(
López Martínez L.
), s. 205-220
artykuł:
Lecturas y reescrituras de Hechos de Bernardo del Carpio
(
Lázaro Niso R.
), s. 221-234
artykuł:
Acerca de las propiedades temporales y aspectuales del perfecto en español y en inglés: una perspectiva didáctica
(
Niestorowicz T.
), s. 235-244
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.