Redakcja
- "Biografistyka Pedagogiczna"
- Witryna WWW redakcji: https://czaz.akademiazamojska.edu.pl/index.php/bp
Instytucje i osoby
Następny tytuł
Poprzedni tytuł
Częstotliwość
rocznik / annual
Pełne teksty
Pełne teksty dostępne lokalnie
Tak
Uwagi
Czasopismo "Biografistyka Pedagogiczna" ukazuje się od 2016 r. Jest periodykiem naukowym, forum wymiany myśli dla badaczy reprezentujących różne dziedziny wiedzy (nauki społeczne, nauki humanistyczne, nauki teologiczne), a zajmujących się badaniem biografii i ukazywaniem ich w aspektach pedagogicznych, edukacyjnych i wychowawczych.
Czasopismo „Biografistyka Pedagogiczna” wpisuje się w nurt badań biograficznych na gruncie pedagogiki, ale także historii, socjologii, psychologii, teologii, historii literatury, a nawet nauk ścisłych. Na łamach rocznika publikujemy szkice biograficzne, badania wykorzystujące metody biograficzne i autobiograficzne, materiały ukazujące dokumenty osobiste i źródła do badania biografii oraz sposoby ich zaprezentowania i edycji. Chętnie publikujemy także artykuły przedstawiające i recenzujące interesującą literaturę biograficzną oraz ukazujące badania biograficzne.
Ramy programowe rocznika winny obejmować następujące zagadnienia:
metody i narzędzia badawcze do badań na gruncie biografistyki pedagogicznej;
badania biograficzne w kontekście wychowania, edukacji, patriotyzmu, personalizmu, kontaktów międzypokoleniowych;
kreowanie wzorów i wzorców osobowych oraz ich wykorzystanie w edukacji i kulturze;
propagowanie w edukacji, wychowaniu, kulturze i literaturze biografii postaci znaczących;
badanie biografii nauczycieli, wychowawców, wykładowców, uczonych, profesorów;
badania nad środowiskami szkolnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi i akademickimi;
znaczenie biografii w funkcjonowaniu, kreowaniu i badaniach dotyczących tradycji narodowych i etnicznych;
biografie a badania pamięci auto/biograficznej i miejsc pamięci;
andragogiczny wymiar biografii osób starszych;
biografie w chorobie, niepełnosprawności i wykluczeniu społecznym;
terapeutyczny wymiar biografii i biograficzności;
źródła do badania biografii;
bogactwo literatury biograficznej.
Czasopismo „Biografistyka Pedagogiczna” wpisuje się w nurt badań biograficznych na gruncie pedagogiki, ale także historii, socjologii, psychologii, teologii, historii literatury, a nawet nauk ścisłych. Na łamach rocznika publikujemy szkice biograficzne, badania wykorzystujące metody biograficzne i autobiograficzne, materiały ukazujące dokumenty osobiste i źródła do badania biografii oraz sposoby ich zaprezentowania i edycji. Chętnie publikujemy także artykuły przedstawiające i recenzujące interesującą literaturę biograficzną oraz ukazujące badania biograficzne.
Ramy programowe rocznika winny obejmować następujące zagadnienia:
metody i narzędzia badawcze do badań na gruncie biografistyki pedagogicznej;
badania biograficzne w kontekście wychowania, edukacji, patriotyzmu, personalizmu, kontaktów międzypokoleniowych;
kreowanie wzorów i wzorców osobowych oraz ich wykorzystanie w edukacji i kulturze;
propagowanie w edukacji, wychowaniu, kulturze i literaturze biografii postaci znaczących;
badanie biografii nauczycieli, wychowawców, wykładowców, uczonych, profesorów;
badania nad środowiskami szkolnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi i akademickimi;
znaczenie biografii w funkcjonowaniu, kreowaniu i badaniach dotyczących tradycji narodowych i etnicznych;
biografie a badania pamięci auto/biograficznej i miejsc pamięci;
andragogiczny wymiar biografii osób starszych;
biografie w chorobie, niepełnosprawności i wykluczeniu społecznym;
terapeutyczny wymiar biografii i biograficzności;
źródła do badania biografii;
bogactwo literatury biograficznej.
Zawartość czasopisma
-
Biografistyka Pedagogiczna