PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Czasopismo
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
Rocznik
2020
Tom
11
Numer
2
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
2
artykuł:
O zachowaniu pamięci historycznej pierwszej połowy XX wieku. Wprowadzenie do rozważań o przeszłości oświaty
(
Michalski G.
), s. 8-13
artykuł:
On Preserving the Historical Memory of the First Half of the 20th Century. Introduction to Considerations about the Past of Education
(
Michalski G.
), s. 14-19
artykuł:
Dorastanie w okowach higieny i eugeniki w świetle piśmiennictwa Warszawskiego Towarzystwa Higienicznego na początku XX wieku
(
Bołdyrew A.
), s. 20-33
artykuł:
On the Education of Girls at the Beginning of the 20th Century as Described in the Journal “Świat Kobiecy”
(
Michalska I.
), s. 34-48
artykuł:
The Issue of Girls’ Education in Warsaw Ideological Magazines for Women (1907–1918)
(
Krakowiak M.
), s. 49-65
artykuł:
Active Forms of Recreation in the Magazine “Nasze Zdroje” (1910–1914)
(
Bednarz-Grzybek R.
), s. 66-81
artykuł:
Czasopiśmiennictwo pedagogiczne organizacji nauczycielskich u progu Drugiej Rzeczypospolitej
(
Michalski G.
), s. 82-95
artykuł:
Edukacja i myśl pedagogiczna w Drugiej Rzeczypospolitej. W stuletnią rocznicę odzyskania niepodległości
(
Jamrożek W.
), s. 96-105
artykuł:
The Reception of Maria Montessori’s Pedagogical Theory in Pre-School Education in Interwar Poland
(
Sosnowska J.
), s. 106-124
artykuł:
Ogólnopolskie czasopisma andragogiczne w okresie międzywojennym (1918–1939)
(
Sapia-Drewniak E.
), s. 125-137
artykuł:
The Pedagogical College at the Jagiellonian University (1921–1952): Origins, Founders, Significance
(
Dormus K.
), s. 138-154
artykuł:
The Issue of Popular Education in Selected Socio-Cultural Journals of the Kingdom of Poland in the 1905–1918 Period
(
Falkowska J.
), s. 155-165
artykuł:
Nowe kierunki w nauczaniu i wychowaniu prezentowane w „Ruchu Pedagogicznym” w dwudziestoleciu międzywojennym
(
Ślęczka R.
), s. 166-177
artykuł:
Kulturotwórcza rola szkoły wiejskiej na przykładzie działalności Szkoły Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939 (wybrane problemy)
(
Kabacińska-Łuczak K.
), s. 178-201
artykuł:
Popularyzacja idei nowego wychowania na łamach czasopisma „Wychowanie Przedszkolne”
(
Dolata E.
), s. 202-219
artykuł:
Działalność Komisji Kół Krajoznawczych Młodzieży Szkolnej w Polsce okresu międzywojennego
(
Magiera E.
), s. 220-238
artykuł:
Wychowanie państwowe i obywatelskie w praktyce szkolnej na przykładzie Państwowego Gimnazjum Męskiego im. A. Mickiewicza w Wilnie (1932/1933–1933/1934)
(
Walasek S.
), s. 239-251
artykuł:
Problematyka szkolnictwa zawodowego i dokształcającego w miesięczniku „Szkoła Zawodowa” w latach 1926–1935
(
Kocurek D.
), s. 252-263
artykuł:
Radomskie Towarzystwo Kursów Technicznych (1927–1939)
(
Cybulska K.
), s. 264-274
artykuł:
Dzieciństwo a nowoczesność: polska recepcja amerykańskich ideałów, czyli uwag kilka na marginesie książki Sylwii Kuźmy-Markowskiej „Dziecko, rodzina i płeć w amerykańskich inicjatywach humanitarnych i filantropijnych w II Rzeczypospolitej”, Warszawa 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
(
Bołdyrew A.
), s. 275-282
artykuł:
Między godnością a zniewoleniem. Naukowa refleksja na temat dziecka w perspektywie historycznej w jubileuszu czterdziestolecia białostockiej szkoły historii wychowania
(
Kalisz Ł.
), s. 283-290
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.