PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Wydawnictwo Adam Marszałek
Czasopismo
Edukacja Międzykulturowa
Rocznik
2023
Tom
23
Numer
4
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
4
artykuł:
Towards axiological maturity – the implementation and fulfilment of values by academic youth from Poland, the Czech Republic, Slovakia and Ukraine
(
Ogrodzka-Mazur E.
), s. 87-104
artykuł:
The use of new technologies in education – opportunities, risks and challenges in the times of intensive intercultural change
(
Adamczyk M.
,
Karpiuk M.
,
Soler U.
), s. 175-185
artykuł:
Struggle of languages for domination in science
(
Melosik Z.
), s. 15-27
artykuł:
Retrospective analysis of an intercultural paradigmatic shift in the philosophical and educational thought in Ukraine in the second half of the 19th and the beginning of the 20th century
(
Saukh P.
), s. 28-39
artykuł:
Pre-service teacher self-efficacy in Poland and Slovakia
(
Zamkowska A.
,
Depešová J.
,
Sałata E.
), s. 56-71
artykuł:
Post-dependent Europe has a voice. A review of the volume edited by Katarzyna Górak-Sosnowska and Urszula Markowska-Manista: Non-inclusive education in Central and Eastern Europe. Comparative studies of teaching ethnicity, religion and gender. London 2023: Bloomsbury Publishing PLC, pp. 248, ISBN 9781350325265
(
Widawska E.
), s. 240-247
artykuł:
Internationalization of education: motivations and benefits of academic mobility within the Erasmus+ Programme based on the example of Lisbon, Portugal
(
Kłopotowska P.
), s. 147-163
artykuł:
International research on teachers and their job satisfaction – an analysis of research approaches and intents
(
Kasáčová B.
,
Jonek H.
), s. 72-83
artykuł:
Interculturalism in Polish schools according to teachers from borderlands
(
Młynek P.
,
Andruszkiewicz F.
,
Kulik-Grzybek D.
), s. 135-146
artykuł:
Implementation of the Positive Early Childhood Education Curriculum for students with migration experience – the assumptions and directions of action
(
Czaja-Chudyba I.
), s. 189-206
artykuł:
Implementation of the DPA approach in an intercultural context on the example of the ACTTE project
(
Kowalczewska-Grabowska K.
,
Borzucka-Sitkiewicz K.
), s. 207-218
artykuł:
Expanding educational spaces of cooperation and social relations through Technology-enhanced International Virtual Exchanges
(
Sokol M.
,
Zhang J.
), s. 164-174
artykuł:
Daily routine of Polish school from the perspective of students with the migrant background. “Hearing their voice” research results
(
Młynarczuk-Sokołowska A.
), s. 105-118
artykuł:
Civic education in Rwanda: the impact of the Itorero program
(
Gierszewska W.
,
Sinining V. C.
), s. 43-55
artykuł:
Chinese culture of interdependence and relations in education – guanxi in school practice
(
Mańkowska A.
), s. 219-228
artykuł:
Book review: Renata Nowakowska-Siuta: Comparative education. Methodology contexts Warszawa 2023: Wydawnictwo Naukowe ChAT, pp. 192, ISBN 9788360273753
(
Melosik Z.
), s. 231-239
artykuł:
Book review: Marlon Lee Moncrieffe ed.: Decolonising curriculum knowledge. International perspectives and interdisciplinary approaches. Cham 2022: Palgrave Macmillan, pp. 203 ISBN 9783031136221, ISBN 9783031136238 (eBook) https://doi.org/10.1007/978-3-031-13623-8
(
Dziadzia B.
), s. 248-253
artykuł:
Attitudes of Indian and Polish teachers towards inclusion of children and youth with disabilities in regular classrooms. A comparative analysis
(
Ćwirynkało K.
,
Parchomiuk M.
,
Gregory J.
,
Ravi S.
), s. 119-132
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.