PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Fundacja Pro Scientia Publica
Czasopismo
Journal of Education Culture and Society
Rocznik
2023
Tom
14
Numer
2
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
2
artykuł:
The Shameless Official in an Aggressive State: Educational Consequences
(
Kobylarek A.
,
Madej M.
,
Máhrik T.
), s. 7-13
artykuł:
Philosophy of Education and Pedagogy: Peculiarities of Interaction
(
Vakhovskyi L.
), s. 19-29
artykuł:
Contingency Theory and Public Emotions in Crisis Communication –A Conceptual Study
(
Rose R.
,
Kumar V. V.
,
Kesari Jena L.
), s. 30-48
artykuł:
The Diversity, Equity, and Inclusion in a Global Perspective
(
Alaverdov E.
), s. 49-56
artykuł:
Expansion as a Culture-Creating Principle of Post-Modernity: Semantic Contexts and Aesthetic Practices
(
Marchenko O.
,
Pushonkova O.
,
Gladun O.
,
Kolomiiets O.
,
Protsyshyn V.
,
Pianzin S.
), s. 57-77
artykuł:
The Philosophical Context of Curriculum Innovations with a Focus on Competence Development
(
Kondrla P.
,
Lojan R.
,
Maturkanič P.
,
Nickolaeva Biryukova Y.
,
González Mastrapa E.
), s. 78-92
artykuł:
The Negative Freedom and Politics of Modus Vivendi
(
Turčan C.
), s. 93-104
artykuł:
Repetition as a Path to Authentic Existence in Kierkegaard’s Work
(
Pavlikova M.
,
Tavilla I.
), s. 105-115
artykuł:
Towards Authentic African Higher Education based on African Epistemology
(
Nicolaides A.
,
Steyn J.
), s. 116-128
artykuł:
Safeguarding Children from School Violence: A Systematic Analysis of the Issue of Psychological and Physical Pressures from Teachers and Peers
(
Chung J.-k.
), s. 131-143
artykuł:
The Gender Aspect of the English Language. Should We Teach Gender Neutrality in the Classroom?
(
Grigoryeva L.
,
Nazmieva E.
), s. 144-153
artykuł:
Design and Development of Teaching Materials Aimed at Mentor Professional Training
(
Hašková A.
,
Radulović B.
,
Mikla Š.
,
Stajić S.
,
Zatkalík D.
), s. 154-170
artykuł:
Dispositional Mental States of Internally Displaced University Teachers Under Martial Law: Gender Differences
(
Popovych I.
,
Hudimova A.
,
Bokhonkova Y.
,
Savchuk O.
,
Hoian I.
,
Shevchenko N.
), s. 171-187
artykuł:
Technologies in Migration Processes: Mediation in Communication and Social Capital
(
Ortiz Cobo M.
,
Jeri Levano R. I.
,
García Martín J.
), s. 188-210
artykuł:
Psychological Analysis of Games Citizens Play
(
Petrovska I.
), s. 213-226
artykuł:
Education of Foreign Languages Examined Using the Semantic Differential
(
Tokárová B.
,
Simon L.
,
Páleniková K.
,
Maryanovich D.
,
Jenisová Z.
), s. 227-241
artykuł:
General Soft Skills and Sub-competencies Developing Plurilingual Intercultural Competence by Students´ Self-Reflective Understanding
(
Petlák E.
,
Birova J.
), s. 257-267
artykuł:
The Role of Digital Technologies in Building Research Competencies of Future Doctors of Philosophy
(
Оliinyk I.
,
Bidzilya Y.
,
Solomin Y.
,
Shapovalova H.
,
Hetsko H.
), s. 268-284
artykuł:
Using AI Chatbot for Math Tutoring
(
Jančařík A.
,
Michal J.
,
Novotná J.
), s. 285-296
artykuł:
Challenges and Current Issues of Education in the Era of Digital and Technological Changes
(
Lesková A.
,
Uličná Z.
,
Tkáčová H.
,
Leka K.
,
Alvarez Mateo D.
), s. 319-327
artykuł:
Development of Competencies by Students. The Case of the University of Lodz
(
Matuszewska-Kubicz A.
,
Warwas I.
), s. 328-348
artykuł:
Mathematics Attitude of Future Teachers of Stem Subjects
(
Jančařík A.
,
Stecca Marcom G.
,
Kleinke M. U.
), s. 349-362
artykuł:
The Impact of Philosophical Literary Stories in the Development of Creativity in Relation to Nature Protection and Sustainable Development
(
Borisová S.
,
Pintes G.
), s. 365-379
artykuł:
Pieter Bruegel the Elder’s The Tower of Babel (1563). From Art to Architecture
(
Dorot R.
,
Langenthal E.
), s. 380-400
artykuł:
Moral Policing and Gender-based Violence: Portrayal of Honour and Shame in Poile Sengupta’s Mangalam
(
Singh B.
,
Hameed A.
,
Alam S.
), s. 425-436
artykuł:
Mapping the Status of the Greek Catholic Church after 1948 from the Perspective of Selected Local Periodicals
(
Lukáčova J.
,
Šturák P.
,
Kichera V.
), s. 439-455
artykuł:
Raising and Educating Children in a Roma Family to Practice their Faith Through Roma Customs
(
Budayová Z.
,
Roubalová M.
,
Garcia Martin J.
,
Grežo H.
,
Cilingiri J.
), s. 456-467
artykuł:
Impact of the Global COVID-19 Pandemic on the Slovak Economy (Tourism and Education)
(
Petrikovičová L.
,
Petrikovič J.
,
Kurilenko V.
,
Taraj M.
,
Kholov S.
,
Azizi M.
), s. 468-483
artykuł:
Post-Soviet School Education Policy in Georgia
(
Darchashvili M.
), s. 484-493
artykuł:
Ecopedagogy: Biology Learning Profile of High School in Pulau Timor
(
Lestari N.
,
Paidi
,
Suyanto S.
), s. 494-511
artykuł:
The Geometrical Patterns and Philosophical Value of Javanese Traditional Mosque Architecture for Mathematics Learning in Primary School: An Ethnomathematic Study
(
Zuliana E.
,
Dwiningrum S. I. A.
,
Wijaya A.
,
Purnomo Y. W.
), s. 512-532
artykuł:
Chinese Families’ Pursuit of Confucian Learning Beliefs through Overseas Education: Rethinking Learning Cultures in Cross-Cultural Research
(
Chen J.
), s. 533-551
artykuł:
Role of Saudi Universities in Spreading the Culture of Social Responsibility Based on the Experiences of Malaysian and Canadian Universities
(
Al-Huwaish Y. M.
), s. 552-570
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.