Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 19 (3) Zeszyty Pedagogiczno-Medyczne : Innowacyjność i Kreatywność w Pedagogice | 295-301
Tytuł artykułu

Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci a rozpoczęcie nauki w szkole

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sensory Processing Disorder and Start in School
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Start w szkole dla wielu dzieci jest bardzo trudny. Niektóre z nich mają zaburzenia przetwarzania sensorycznego (Sensory Processing Disorder). Wielu lekarzy i nauczycieli nie ma wystarczającej wiedzy na temat SPD, dlatego stawiają błędne diagnozy, a problem się nasila. Możemy pomóc dzieciom, ćwicząc w domu i z pomocą specjalistycznej terapii. Możemy dać dzieciom z SPD lepszą przyszłość i łatwiejszy start w szkole. (abstrakt oryginalny)
EN
Start in a school is very difficult for many children. Some of them have Sensory Processing Disorder. Many doctors and teachers don't know enough about SPD, so they give this children wrong diagnosis and the problem increases. Well can help this children, exercising at home and with specialistic assistance of therapy. We also ought to give all children with SPD "better future" and simplest start in school - life. (original abstract)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • [1] Borkowska M., Wagh K., Integracja sensoryczna na co dzień, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2010.
  • [2] Godwin Emmons P., McKendry Anderson L., Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach, autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz. zaburzeń dwubiegunowych, Wyd. K.E.LIBER, Warszawa 2007.
  • [3] Greenspan I., Nie - zgrane dziecko: zrozumieć zaburzenia przetwarzania sensomotoryczne, doktor medycyny [materiały ze szkolenia: prowadząca Carol Stock Kranowitz].
  • [4] Jegier A., Mały uczeń, w szkole, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2010.
  • [5] Kranowitz C.S. , Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza, i postępowanie, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2011.
  • [6] Maas Violet F., Integracja sensoryczna a nauronautyka - od narodzin do starości, Wydawca Fundacja Innowacja i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Warszawa 2007.
  • [7] Maas Violet F., Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.
  • [8] Odowska-Szlachcic B., Metoda integracji sensorycznej, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2010.
  • [9] Odowska-Szlachcic B., Terapia integracji sensorycznej, z. 1, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2010.
  • [10] Odowska-Szlachcic B., Terapia integracji sensorycznej, z. 2, Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341593
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.