Czasopismo
2011
|
nr 72 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian
|
85-93
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Net Promoter Score in Research of Loyalty of Clients of Insurance Companies
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono metodę pomiaru lojalności klientów wykorzystywaną od niedawna w Polsce przez firmy ubezpieczeniowe do pomiaru wartości, ile procent klientów danej firmy poleciłoby ją swoim znajomym. Metoda nazywa się Net Promoter Score (NPS). Omówiono również wybrane wyniki badania przeprowadzone za pomocą NPS przez firmę ubezpieczeniową X.(abstrakt oryginalny)
The paper presents a method for measuring customer loyalty, used recently in Poland by insurance companies to measure what percentage of the company's customers would recommend it to their friends. This method is called the Net Promoter Score (NPS). There is also the discussion on some results of studies conducted by the X insurance company using NPS method.(original abstract)
Rocznik
Strony
85-93
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
- Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
- P. Doyle. Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- W. Urban, B. Siemieniako, Lojalność klientów. Modele, motywacje i pomiar, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- F.F. Reichheld, The One Number You Need to Grow, 3 Harvard Business Review, December 2003, www.hbr.org, s. 8-10.
- J. Penc, Encyklopedia zarządzania - podstawowe kategorie i terminy, WSSM, Łódź 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324667