Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 32 | 545-556
Tytuł artykułu

Młody konsument w wielkim mieście - reklama, reklamacje i magia galerii handlowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Young Consumers in a Big City - Advertisement, Complaints and Magic of Shopping Galleries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem analizy w artykule są wypowiedzi nastoletnich konsumentów, którzy w wyniku braku pełnej zdolności do czynności prawnych nie mogą samodzielnie dokonywać wszystkich zakupów. Jednakże z wielu badań wynika, że mają oni bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców, znacznie chętniej oglądają reklamy, chłoną nowinki techniczne i są otwarci na zmiany. Zdobywają także informacje na temat reklamacji na forach internetowych dla pozostałych członków rodziny. Informacje zawarte w artykule są oparte na sześciu badaniach fokusowych w dwóch dużych miastach (Wrocław, Tychy) oraz w małej miejscowości (Czeszów). Badania odbywały się w szkołach podstawowych i w gimnazjach. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject of the paper are speeches by teenage consumers, who in the absence of full legal capacity, cannot alone make all purchases. However, many studies have shown that they have a very large impact on the purchasing decisions of their parents, are much more likely to watch advertisements, absorb technical innovations and are open to change. They also acquire information about the complaints on internet forums for other family members. The information contained in the paper are based on six FGI conducted in two major cities (Wroclaw, Tychy) and in a small town (Czeszów) in primary and secondary schools. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • M. Grzybowska-Brzezińska, Młodzi konsumenci wobec społecznych instrumentów promocji wykorzystywanych na rynku żywności, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 594, Ekonomiczne Problemy Usług nr 54, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 199-208.
  • A. Kłoskowska, Socjologia młodzieży. Przegląd koncepcji, "Kultura i Społeczeństwo" 1987, nr 2, s. 22.
  • H.M. Griese, Socjologiczne teorie młodzieży, Wprowadzenie, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 1996, s. 212.
  • Z. Melosik, Młodzież a przemiany kultury współczesnej, w: Młodzież wobec niegościnnej przyszłości, red. R. Leppert, Wyd. DSWE, Wrocław 2005.
  • A. Olejniczuk-Merta, Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, s. 214.
  • P. de Pourbaix, Proces zakupowy młodych konsumentów, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania nabywców..., s. 264.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000, s. 135-136.
  • Nastolatek jako konsument, http://www.egospodarka.pl/56775,Nastolatek-jako- konsument, 2,39,1.html (26.04.2013).
  • A. Oczachowska, Wpływ dzieci na zachowania nabywcze ich rodziców, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania nabywców..., s. 239.
  • A. Olejniczuk-Merta, Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa 2001, s. 120.
  • M. Budzanowska-Drzewiecka, Specyfika procesu podejmowania decyzji o zakupie przez młodych konsumentów, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian, red. G. Rosa, A. Smalec, I. Ostrowska, Zeszyty Naukowe nr 660, Ekonomiczne Problemy Usług nr 72, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 449.
  • Młody konsument - rynek towarów oferowanych dzieciom i młodzieży w świetle kontroli Inspekcji Handlowej, UOKiK, Warszawa 2010, www.uokik.gov.pl/download.php?plik=9169 .
  • Badanie Kidspeak prowadzone przez SMG/KRC w 2003 r. w: Rodzice szkodzą dzieciom, zabraniając im oglądania reklam, http://www.wprost.pl/ar/50446/Uniwersytet-reklamowy/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260087
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.