PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Czasopismo
Kwartalnik Filmowy
Rocznik
2014
Tom
---
Numer
87-88
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
87-88
artykuł:
Kino i teatr – kulturowa kolizja mediów (1895-1914)
(
Hendrykowski M.
), s. 6-31
artykuł:
Historie równoległe, zbieżne, przeciwstawne. Teatr dramatyczny w filmie jako alternatywa i dopełnienie fabuły
(
Dobrowolski P.
), s. 32-43
artykuł:
Narodziny filmu z ducha teatru, czyli nowa fala i pesymizm. o filmach Jacques’a Rivette’a
(
Kłys T.
), s. 52-69
artykuł:
Teatralne kino Alaina Resnais
(
Lubelski T.
), s. 70-82
artykuł:
Między stłumieniem a ekscesem – Tennessee Williams w amerykańskim kinie lat 50.
(
Włodek P.
), s. 83-98
artykuł:
Teatralny wymiar twórczości filmowej Romana Polańskiego
(
Zmudziński B.
), s. 99-112
artykuł:
Czego chce film na scenie? Analiza trzech przypadków
(
Fazan K.
), s. 114-126
artykuł:
Celuloidowy pierścień Nibelunga. Wagner „ufilmowiony” albo o „kinematograficznych” inscenizacjach wagnerowskich dramatów muzycznych
(
Kletowski P.
), s. 127-138
artykuł:
Pasja braci Fassnacht i filmowe echa widowiska „na wzór Oberammergau”. Kilka uwag o zapożyczeniu na przykładzie „Galilejczyka” Dymitra Buchowieckiego
(
Nadgrodkiewicz G.
), s. 140-150
artykuł:
„<> bardziej nadaje się do sfilmowania niż dramat”. „Wozzeck” Georga C. Klarena
(
Burzyńska A. R.
), s. 151-159
artykuł:
„Ran”, czyli Szekspir po japońsku
(
Loska K.
), s. 160-170
artykuł:
Teatr bunraku w filmie „Lalki” Takeshiego Kitano
(
Kamrowska A.
), s. 171-178
artykuł:
„Il teatrino di carta” (teatr papierowy) w „Lamparcie” Luchina Viscontiego
(
Mich Z.
), s. 179-196
artykuł:
Zegarmistrzowie, automata i kino
(
Giżycki M.
), s. 186-292
artykuł:
Żywy teatr, martwe oko, umarli w piwnicy i buty trupa – wokół „Umarłej klasy” Tadeusza Kantora w zapisie filmowym Andrzeja Wajdy
(
Sosnowska D.
), s. 197-204
artykuł:
Obraz powinien wychodzić poza ramy. Struktura „mis en abyme” dramatu Edmonda Rostanda i spektaklu Denisa Podalydèsa „Cyrano de Bergerac”
(
Demby Ł.
), s. 206-216
artykuł:
Pocałunek śmierci. Przestrzeń pozakadrowa w filmach Michaela Haneke, Aleksandra Sokurowa i Andrzeja Wajdy
(
Falkowska J.
), s. 217-230
artykuł:
Czy to śpiewa Orfeo, czy to drzewa tak szumią?
(
Pitrus A.
), s. 232-239
artykuł:
Nowe media jako środowisko dialogu między teatrem i filmem. „There Is Still Time… Brother” The Wooster Group oraz „Eavesdrop” Davida Pledgera i Jeffreya Shawa na platformie AVIE (Advanced Visualisation and Interaction Environment)
(
Kluszczyński R. W.
), s. 240-254
artykuł:
Od Teatrografu do seriali. O czechosłowackich interaktywnych projektach audiowizualnych
(
Marecki P.
), s. 255-261
artykuł:
Wobec Niemożliwego – estetyka negatywna i efekt obcości w audiowizualnych realizacjach Béli Tarra i Krystiana Lupy
(
Sarbiewska J.
), s. 262-270
artykuł:
Anna Korwin: między sceną a ekranem
(
Patek A.
), s. 271-285
artykuł:
Nieznane i znane formy
(
Pitrus A.
), s. 293-296
artykuł:
Ponadstuletnie sąsiedztwo
(
Pławuszewski P.
), s. 297-302
artykuł:
Pasolini – utopie i obsesje
(
Rutkowska T.
), s. 303-306
artykuł:
W poszukiwaniu sensu
(
Helman A.
), s. 307-313
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.