PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Czasopismo
Kwartalnik Filmowy
Rocznik
2015
Tom
---
Numer
89-90 Redefinicje klasyki
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
89-90 Redefinicje klasyki
artykuł:
Dwa powroty
(
Helman A.
)
artykuł:
Wyparte obrazy – odnalezione sensy. O skutkach oglądania dzieła filmowego raz jeszcze
(
Ciarka R.
), s. 19-26
artykuł:
Ślady niepowstałych filmów
(
Syska R.
), s. 27-40
artykuł:
„Bracie, gdzie jesteś?” braci Coen – ludyczna gra pozorów czy autorskie wyznanie wiary w potęgę śmiechu?
(
Skupień I.
), s. 41-55
artykuł:
Miłość jest na dnie wszystkiego. Melodramat egzystencjalny
(
Stelmach M.
), s. 56-68
artykuł:
Lewy Brzeg Nowej Fali czy Grupa z Lewego Brzegu?
(
Kwiatkowska P.
), s. 70-81
artykuł:
„Celle qui avance”. O zastyganiu w akcie, czytaniu i ponownym odczytywaniu „Gradivy”, nie tylko przez Alaina Robbe-Grilleta
(
Stasiowski M.
), s. 82-101
artykuł:
Juraja Herza sposób na stylizację rzeczywistości. Przypadek „Morgiany”
(
Piotrowski G.
), s. 102-112
artykuł:
Od Caligariego do...?
(
Salt B.
), s. 114-127
artykuł:
Czy można wybaczyć Leni Riefenstahl?
(
Hendrykowski M.
), s. 166-174
artykuł:
Wobec kanonu. Współczesny film niemiecki wobec tradycji Nowego Kina Niemieckiego
(
Brzezińska M.
), s. 175-188
artykuł:
Barok powracający w „Psie andaluzyjskim” Luisa Buñuela. Notatki drugie, poprawione
(
Nadgrodkiewicz G.
), s. 190-198
artykuł:
Substancja, czyli brak. O kreacji wydarzeń niemożliwych w filmie „Pieniądz” Roberta Bressona
(
Zalewski A.
), s. 199-222
artykuł:
„Salò, czyli 120 dni Sodomy” – zbędna prowokacja artystyczna czy wyklęte arcydzieło kinematografii?
(
Lipowicz M.
), s. 223-238
artykuł:
W butach po nieboszczyku Lautmannie. Ukryta perspektywa „Sklepu przy głównej ulicy” Kadára i Klosa
(
Sowińska I.
), s. 240-253
artykuł:
„Bitwa o Algier” – narodziny dyskursu postkolonialnego
(
Loska K.
), s. 254-268
artykuł:
Chapliniada w kręgach lewicy literackiej i artystycznej lat 20.
(
Strożek P.
), s. 288-305
artykuł:
Ekspresjonizm to gra... Ale właściwie, czemu nie? Mabuseria, czyli eksperyment w "Mocnym człowieku" Henryka Szaro.
(
Korczarowska-Różycka N.
), s. 306-319
artykuł:
Chrisa Markera podróże w czasie: O dziwnych losach „La Jetée”
(
Pitrus A.
), s. 320-326
artykuł:
Konteksty „Dziejów grzechu” – najpopularniejszego filmu w Warszawie w 1911 roku
(
Dębski A.
), s. 327-343
artykuł:
Latarnik dziecięcej wyobraźni
(
Piotrowski G.
), s. 345-346
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.