PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Czasopismo
Filoteknos
Rocznik
2022
Tom
---
Numer
12
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
12
artykuł:
Wstęp
(
Michułka D.
), s. 11-18
artykuł:
Christopher (Robin) Milne jako postać sylleptyczna. Związki rzeczywistości i fikcji w książkach dla dzieci A.A. Milne’a
(
Chwirot A.
), s. 23-50
artykuł:
Trickster in Children’s Literature: Between Justification and Condemnation. The Case of the “Puss in Boots” Tale in Poland
(
Kaczyńska B.
), s. 51-68
artykuł:
Alice in a Land of Illustrators, or on Many Different Images of the Heroine of Lewis Carroll’s Dilogy
(
Wincencjusz-Patyna A.
), s. 69-81
artykuł:
Travelling in Time and Space: Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll and In Wonderland by Sylwia Chutnik
(
Włodarczyk A.
), s. 83-100
artykuł:
Oswajanie inności w chorwackiej literaturze dla dzieci na przykładzie opowieści o domowych duchach i potworach
(
Ślawska M.
), s. 101-114
artykuł:
Fictional Characters as Anticipations of Adolescent Readers’ Dreams
(
Zasacka Z.
), s. 117-131
artykuł:
Bohaterowie lekturowego dzieciństwa we wspomnieniach współczesnych seniorów i młodzieży
(
Aleksandrowicz R.
), s. 133-146
artykuł:
Rzecz o wiernej Penelopie. Reinterpretacja mitu o Odyseuszu jako propozycja lekcji o żeńskiej perspektywie
(
Miksiewicz N.
), s. 147-160
artykuł:
Bohaterowie prozy dla dzieci i młodzieży oraz ich wpływ na młodych odbiorców
(
Łazarska D.
), s. 161-173
artykuł:
Historia szkolnego odbioru, czyli o tym, jak Róża stała się antybohaterką nie tylko dziecięcej wyobraźni
(
Szoska M.
), s. 175-187
artykuł:
Kopciuszek bez pomyślunku i godna pożałowania księżniczka. Bohaterowie literaccy z perspektywy dziecka – dziecięce postrzeganie bohaterów literackich z perspektywy literaturoznawcy
(
Mazan-Mazurkiewicz A.
), s. 189-200
artykuł:
Wybrane kreacje niepełnosprawnych bohaterów współczesnych tekstów literackich w praktyce edukacyjnej
(
Latoch-Zielińska M.
), s. 201-214
artykuł:
Postfeminizm jako perspektywa rozważań nad kulturą popularną – propozycja metody badań literackiej fantastyki dla młodych dorosłych
(
Kostecka W.
), s. 217-243
artykuł:
Te, których wcześniej nie było. Bohaterki herstorii jako nowe wzorce dla dziewcząt
(
Lasoń-Kochańska G.
), s. 245-256
artykuł:
„Jak to dobrze, kiedy ma się koło siebie kawałek marynarki…”. Miłość projektowana w powieściach dla dziewcząt
(
Pigoń A.
), s. 257-270
artykuł:
Renia i Ewa. O Reni, (Irenie) Ewie Szelburg-Zarembinie i ich biografiach
(
Olech K.
), s. 271-280
artykuł:
Obraz dziecka i dzieciństwa w średniowiecznej literaturze walijskiej
(
Jaworska-Biskup K.
), s. 301-318
artykuł:
From Socialist Realism to Mash-up Fiction: The Evolution of Arkadii Gaidar’s Timur and His Team
(
Rudova L.
), s. 319-331
artykuł:
Literackie kreacje postaci historycznych w cyklu książek dla młodych czytelników „Zdarzyło się w Polsce”
(
Morawska I.
), s. 333-344
artykuł:
Pedagogical Commitment in Time of Self-doubting: G. Oster’s Bad Advice and Children’s Literature as Adults’ Carnival
(
Balistreri Bonsaver C.
), s. 347-362
artykuł:
Dziecięca książka informacyjna w Polsce. Wybrane problemy
(
Rybak K.
,
Suchańska A.
,
Wdzięczkowska M.
,
Leszczyńska A.
,
Niemczynowicz-Szkopek G.
,
Kowalik D.
), s. 363-383
artykuł:
Fairy-Tale Heroines of the (non)Mass Imagination. Interview Conducted by Weronika Kostecka
(
Kostecka W.
,
Bacchilega C.
,
Duggan A.
,
Greenhill P.
,
Murai M.
), s. 387-397
artykuł:
Świadkowie zbrodni – druga wojna światowa w egodokumentach polskich dzieci
(
Zając J.
), s. 401-405
artykuł:
Śladami płomieni, czyli ogień w literaturze dla dzieci
(
Lewińska K.
), s. 407-414
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.