PL
|
EN
Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na
https://bibliotekanauki.pl
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O nas
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Numer - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Wydawca
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Czasopismo
Kwartalnik Filmowy
Rocznik
2017
Tom
---
Numer
97-98 Wędrujące motywy
Identyfikatory
Okładka
Zawartość wolumenu
97-98 Wędrujące motywy
artykuł:
Kino gatunków a cykle filmowe
(
Durys E.
), s. 6-14
artykuł:
Imitacja, rekonstrukcja, propaganda. Zimnowojenne wędrówki europejskiego westernu
(
Bobrowski M.
), s. 15-42
artykuł:
Rodzinne podobieństwa. Kino Władysława Pasikowskiego a kilka filmów z półwyspu Koulun
(
Adamczak M.
), s. 43-60
artykuł:
Niedyskretny urok seriali w epoce streamingu
(
Mazierska E.
), s. 61-72
artykuł:
„Studenta z Pragi” żywot dwudziestodwuletni, czyli o pierwszym w historii kina filmie grozy i jego dwóch remake’ach
(
Kurpiewski P.
), s. 74-82
artykuł:
Polskojęzyczne remaki filmów z Hollywood. Powrót do Joinville
(
Sitkiewicz P.
), s. 83-93
artykuł:
Od robotnicy do gwiazdy flamenco. Metamorfozy Carmen w kinie hiszpańskim
(
Aleksandrowicz J.
), s. 94-112
artykuł:
Filmowe igrzyska Sienkiewiczem podszyte, czyli „Quo Vadis” na dużym ekranie
(
Miller-Klejsa A.
), s. 113-128
artykuł:
Kinowa „mobilność wyobrażeniowa” – „Na Fali” Kathryn Bigelow i remake Ericsona Core’a
(
Radkiewicz M.
), s. 129-140
artykuł:
Tematy wędrowne jako pamięć kina
(
Hendrykowski M.
), s. 142-153
artykuł:
Motyw „oblężonego domu” jako topos amerykańskiego kina w kontekście rozważań na temat remake’ów, sequeli, prequeli i hidden-remake’ów
(
Kletowski P.
), s. 154-168
artykuł:
Przymus powtarzania i trauma historyczna – filmowe obrazy rzezi nankińskiej
(
Loska K.
), s. 169-180
artykuł:
„Długie ujęcie naszego miasta z tamtego wzgórza”, czyli o władzy spojrzenia w brytyjskich filmach realizmu społecznego lat 60. i 80.
(
Kosińska K.
), s. 181-199
artykuł:
O zaślepieniu, nieprzejrzystości i reinkarnacji. „Zaćma” Ryszarda Bugajskiego
(
Nadgrodkiewicz G.
), s. 200-211
artykuł:
Dyskretny urok „populuxe” – intertekstualne wędrówki scen z „Design for Dreaming”
(
Michnik A.
), s. 212-224
artykuł:
Poezja formuliczna w przekładzie na język filmu. „Nibelungi. Zygfryd”
(
Sołomonik-Pankraszowa T.
,
Lobinaitė V.
), s. 226-240
artykuł:
Sfilmować/opowiedzieć śmierć. „Grabarz” Sándora Kardosa jako film „przyliteracki”
(
Koschany R.
), s. 241-249
artykuł:
„Czynić widzialnym”. Film jako poszerzone, wirtualne pole dzieła sztuki
(
Lipiński F.
), s. 250-262
artykuł:
Techniki subiektywizacji w filmie fabularnym
(
Ostaszewski J.
), s. 263-277
artykuł:
Władysława Szpilmana sygnał czołówki Polskiej Kroniki Filmowej (1951)
(
Gołąb M.
), s. 278-293
artykuł:
Nieobecni obecni. Próby powrotu duetu Jiří Voskovec i Jan Werich na ekran po 1945 roku
(
Szymański K.
), s. 294-306
artykuł:
"Żeby nie bolało" jako postulat antropologiczny
(
Teleżyńska I. A.
), s. 307-312
artykuł:
Artysta w domu strachów. Jeremy Blake i Winchester Mystery House
(
Giżycki M.
), s. 313-320
artykuł:
1500 stron o 120 latach polskiego dokumentu
(
Szczepański T.
), s. 321-325
artykuł:
Skandynawia pod lupą
(
Kempna-Pieniążek M.
), s. 326-331
artykuł:
Dynamika niemieckiej pamięci
(
Brzezińska-Pająk M.
), s. 332-334
artykuł:
Wyprawa kina (i kultury) w stronę wirtualności
(
Jędrasiak K.
), s. 335-338
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.