Lidia Ignaczak – dr, starszy wykładowca w Katedrze Oświecenia i Literatury Stosowanej Wydziału Filologiczny UŁ. Prowadzi badania interdyscyplinarne, które obejmują rozpoznawanie związków między literaturą i muzyką, opisy- wanie sposobów funkcjonowania form słowno-muzycznych w teatrze XVIII– XX wieku, tropienie możliwości partyturowego zapisu projektów spektaklu i rejestrowania kolejnych jego realizacji; dociekania dotyczące podobieństw i różnic w wykorzystaniu materiału literackiego w obrazku śpiewającym, wodewilu, operetce, śpiewogrze, operze, widowisku kabaretowym (przy- kładowo: W podróży po Szpargalii. Palimpsestowe czytanie śpiewników teatralnych Józefa Cybulskiego, Łódź 2007 czy „Na przyczepkę”, czyli Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego przygody z kabaretem, „Prace Polonistyczne”, LXVII, Łódź 2012). Także prace komparatystyczne nad dramatem (np. Drogi ku świętości. Dzieje Tomasza Becketa w dramaturgicznej interpretacji Thomasa Stearnsa Eliota i Jeana Anouilha, [w:] Dramat w historii. Historia w dramacie