PL
|
EN
Szukaj
Przeglądaj
Pomoc
O bazie
test
Preferencje
Polski
English
Język
Widoczny
[Schowaj]
Abstrakt
10
20
50
100
Liczba wyników
Tom - szczegóły
Adres strony
Kopiuj
Tytuł artykułu
Vol. 19, No. 2
Czasopismo
Journal of KONES
Wydawca
Łukasiewicz Research Network - Institute of Aviation
European Science Society of Powertrain and Transport KONES Poland
Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych
Rocznik
2012
Identyfikatory
Zawartość wolumenu
Vol. 19, No. 2
artykuł:
Failure of gas turbine cone burner by carburization
(
Ardy H.
,
Putra S.
,
Hardianto T.
), s. 9-16
artykuł:
Numerical simulation of fatigue delamination growth under mode I loading conditions
(
Bajurko P.
,
Czajkowska K.
,
Czarnocki P.
,
Szeląg D.
), s. 17-24
artykuł:
Testing of initiation of rotating detonation process in hydrogen - air mixtures
(
Balicki W.
,
Irzycki A.
,
Łukasik B.
,
Snopkiewicz K.
), s. 25-34
artykuł:
Numerical simulation of dynamic weld compression
(
Barnat W.
,
Kordys M.
,
Moćko W.
,
Dybcio P.
,
Panowicz R.
), s. 35-43
artykuł:
Experimental investigations of double multi - leaf spring subjected to impact load
(
Bogusz P.
,
Krasoń W.
,
Wysocki J.
), s. 45-51
artykuł:
Vessel main propulsion engine performance evaluation
(
Borkowski T.
,
Kowalak P.
,
Myśków J.
), s. 53-60
artykuł:
Newtonian and Bergsonian time in technical diagnostics
(
Borowczyk H.
,
Lindstedt P.
,
Manerowski J.
), s. 61-66
artykuł:
Possibilities of applications of stirling engine in cogeneration systems
(
Boruta G.
,
Drogosz P.
,
Nitkiewicz S.
,
Piętak A.
), s. 67-75
artykuł:
Hybrid method for rapid prototyping of core models of aircraft engine blades
(
Budzik G.
,
Kubiak K.
,
Matysiak H.
,
Cygan R.
,
Tutak M.
), s. 77-82
artykuł:
The problem of not driven propellers in Multi - screw ships propulsion arrangements
(
Charchalis A.
), s. 83-86
artykuł:
The frequency converter control method in positioning and stabilisation of a platform suspended on ropes in conditions of a time - variant centre of gravity
(
Chwastek S.
), s. 87-94
artykuł:
Analysis of parameters of the engine working in two thermodynamic cycles
(
Cygnar M.
), s. 95-102
artykuł:
Low - cycle fatigue of Al-Mg alloy joints
(
Czechowski M.
), s. 103-108
artykuł:
Changes of the 2-stroke aerosol in the exhaust sampling system
(
Czerwinski J.
,
Comte P.
,
Mayer A.
,
Reutimann F.
), s. 109-119
artykuł:
Evaluation of diagnostic information about marine engine work based on mesurement of the angular speed discrete value
(
Dereszewski M.
,
Charchalis A.
,
Polanowski S.
), s. 121-128
artykuł:
Microscopic examination of AlZn5Mg1 alloy joints welded by FSW and MIG
(
Dudzik K.
,
Charchalis A.
,
Jurczak W.
), s. 129-135
artykuł:
Effect of relative strain ratio on the reduce roughness surface layer tube holes after burnishing process
(
Dyl T.
), s. 137-143
artykuł:
Influence of environmental, ergonomic factors and properties of operators on the reliability of ships propulsion systems
(
Frąckowiak W.
), s. 145-151
artykuł:
Maritime transport - an environmental problem with ballast water : technical preventive measures
(
Freda W.
,
Otremba Z.
), s. 153-158
artykuł:
Continuous descent approach : noise test for Warsaw international airport
(
Gągorowski A.
), s. 167-174
artykuł:
Biomethane as a fuel for city transport
(
Gis W.
,
Żółtowski A.
,
Grzelak P. L.
), s. 175-179
artykuł:
Influence of diagnostic signal sampling frequency on rotor blade technical condition images determined from phase shift difference
(
Grądzki R.
), s. 181-189
artykuł:
Model of impact underwater detonation
(
Grządziela A.
), s. 191-199
artykuł:
Aspects of using LNG as a marine fuel
(
Herdzik J.
), s. 201-209
artykuł:
Challenges of ship propulsion systems during DP operations
(
Herdzik I.
), s. 211-217
artykuł:
Possibilities of improving safety and reliability of ship propulsion system during dp operations
(
Herdzik I.
), s. 219-226
artykuł:
Comparing the resistance to motion of pistons coated with a layer of nanotubes with standard pistons
(
Iskra A.
,
Babiak M.
,
Kałużny J.
,
Giersig M.
,
Kempa K.
), s. 227-233
artykuł:
Modeling and analysis of jet engine with cooling turbine
(
Jakubowski R.
), s. 235-243
artykuł:
Modified hagg and sankey metod to estimate the ballistic behaviour of lightweight metal/composite/ceramic armour and a fuselage skin of an aircraft
(
Klimaszewski S.
,
Woch M.
), s. 245-252
artykuł:
The analysis of precision of making elements for aeronautical dual - power path gear demonstrator applying venture baty coordinate measuring machine
(
Kozik B.
,
Budzik G.
,
Markowski T.
,
Dziubek T.
,
Grzelka M.
), s. 253-257
artykuł:
Exhaust gas dose uniformity in modern diesel engines
(
Krakowian K.
,
Kaźmierczak A.
,
Kaźmierczak A.
,
Górniak A.
,
Włostowski R
,
Błasiński T.
), s. 259-262
artykuł:
Effect of elevated coolant temperature on the exhaust composition of piston internal - combustion engine
(
Krakowski R.
), s. 263-270
artykuł:
The assessment of changes in the microstructure of a gas turbine blade with a non - destructive thermographic method
(
Kułaszka A.
,
Błachnio J.
,
Zasada D.
,
Jóźwik P.
), s. 271-281
artykuł:
The analysis of finishing tooling influence on corrosion properties researched by potentiodynamic method
(
Labuda W.
,
Charchalis A.
), s. 283-288
artykuł:
Research of usage of RRME and alcohol biofuel mixture in diesel engine
(
Lebedevas S.
,
Lebedeva G.
,
Žaglinskis J.
), s. 289-304
artykuł:
The assessment of object usability on the basis of instantaneous values of technical condition and regulation state parameters
(
Lindstedt P.
,
Sudakowski T.
), s. 305-312
artykuł:
Study of combustion chamber with a rotating detonation
(
Łukasik B.
,
Rowiński A.
,
Irzycki A.
,
Snopkiewicz K.
), s. 313-320
artykuł:
Numerical study on closed cell foam structure damage mechanisms
(
Miedzińska D.
), s. 321-327
artykuł:
Operating parameters of slide micro – bearings with consideration of oil temperature changes and micro - grooves on sleeve surface
(
Miszczak A.
), s. 329-336
artykuł:
Lowering of exhaust emission in modern two - stroke engine
(
Mitianiec W.
,
Rodak Ł.
), s. 337-344
artykuł:
Dynamic properties of aluminium alloys used in automotive industry
(
Moćko W.
,
Kowalewski Z. L.
), s. 345-351
artykuł:
Mathematical modeling, simulation and identification of micro coaxial helicopter
(
Muhammad H.
,
Thien H. P.
,
Mulyanto T.
), s. 353-364
artykuł:
Selected problems of terrorist threats to the transport infrastructure
(
Nowacki G.
), s. 365-374
artykuł:
The European controlling system to reduce oil discharges in the sea
(
Otremba Z.
), s. 375-381
artykuł:
Investigation on use of plug - in hybrid electric vehicle (PHEV) technology using renewable energy for an autorickshaw
(
Padmanaban V.
,
Ramasubramanian A.
,
Subramaniam T.
), s. 383-394
artykuł:
A boundary condotions at modeling 1-D pulsating flows in pipes according to the method of characteristics
(
Pałczyński T.
), s. 395-402
artykuł:
Forecasting of subjective comfort in tram using ordinal logistic regression and manifold learning
(
Pietraszek J.
,
Grzegożek W.
,
Szczygieł J.
), s. 403-409
artykuł:
Research and development of combustion engine for micro - cogeneration unit
(
Polóni M.
,
Lach J.
,
Chríbik A.
), s. 411-422
artykuł:
Energy analysis of a small capacity SI engine fueled with lean air gas mixture
(
Przybyła G.
,
Postrzednik S.
,
Żmudka Z.
), s. 423-432
artykuł:
Development of application software for defining professions with 3 lanes on an automobile assembly industry
(
Raharno S.
,
Martawirya Y. Y.
), s. 433-442
artykuł:
Load analysis of propulsion engine during ship's speed acceleratio
(
Rosłanowski J.
,
Charchalis A.
), s. 443-448
artykuł:
Analysis of the quality parameters of selected motor biofuels, taking into account the current requirements of the worldwide fuel charter
(
Rostek E.
,
Biernat K.
), s. 449-458
artykuł:
High speed electromechanical energy storage
(
Rowiński A.
,
Irzycki A.
,
Snopkiewicz K.
), s. 459-464
artykuł:
Numerical analysis of the screw connection with preload tension used in the mounting of slewing bearings
(
Reszka P.
,
Kania L.
,
Pytlarz R.
), s. 465-472
artykuł:
Modelling of seawater polluted by light and heavy crude oil droplets
(
Rudź K.
,
Darecki M.
,
Toczek H.
), s. 473-480
artykuł:
Possibilities of manipulating recommendations of elements of the digital tachographs system and ways of preventing this action
(
Rychter M.
), s. 481-491
artykuł:
The researches on the friction properties of nc-WC/a-C : H coating on the lightweight valve stem
(
Siczek K.
), s. 493-500
artykuł:
Feasibility study of military vehicles in short mode
(
Simiński P.
), s. 501-506
artykuł:
Efficiency of repairs performed within the emergency repair subsystem of municipal bus transportation system
(
Szubartowski M.
), s. 507-514
artykuł:
Modelling and numerical analysis of the reinforced concrete viaduct under the Eurocity EC-114 train
(
Szurgott P.
), s. 515-524
artykuł:
How to formulate rates to assess operational effectiveness of military aircraft - an introduction
(
Tomaszek H.
,
Kaleta R.
,
Zieja M.
), s. 525-530
artykuł:
The time domain analysis of interactions in the wheel - rail contacts due to discontinuous time periodic loads
(
Trzaska M.
,
Trzaska Z.
), s. 531-542
artykuł:
Solutions of recurrence and summation equations and their applications in slide bearing wear calculations
(
Wierzcholski K.
), s. 543-550
artykuł:
Research on influence of selected control parameters of the injection system marine diesel engine on its exhaust gas toxicity
(
Witkowski K.
), s. 551-556
artykuł:
Influence of engine load on piston ring pack operation of a marine two - stroke engine
(
Wolff A.
), s. 557-568
artykuł:
Influence of the gas turbine engine design parameters on the energy consumption of the multirole aircraft missions
(
Wygonik P.
), s. 569-576
artykuł:
The analysis of properties of platers used for the structural - ballistic safety shields in marine vessels
(
Załęska-Fornal A.
,
Kyzioł L.
), s. 577-583
artykuł:
The hyperdeform materials in systems of vibrations machines
(
Żach P.
), s. 587-590
artykuł:
The investigation of the technical condition of railway systems
(
Żółtowski B.
), s. 591-600
rozwiń roczniki
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.