PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Metody sztucznej inteligencji w organizacji inteligentnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
AI methods in intelligent organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Tradycyjne struktury i modele zarządzania stają się w obecnych czasach coraz mniej przydatne dla nowych form i warunków funkcjonowania. Od pewnego czasu w teorii i praktyce zarządzania stosuje się koncepcję organizacji inteligentnej. W artykule rozważano możliwość wykorzystania wybranych metod sztucznej inteligencji, tj. systemów ekspertowych, sztucznych sieci neuronowych oraz algorytmów ewolucyjnych, w przedsiębiorstwach funkcjonujących zgodnie z koncepcją organizacji inteligentnej.
EN
he traditional structures and forms of managing are not flexible enough to current form and conditions of corporations’ environment. Due to that point of view the concept of intelligent organization has appeared. This article presents the possibility of use of AI methods (expert systems, neural networks, evolutionary algorithms) in enterprises based on intelligent organization way of management.
Rocznik
Tom
Strony
159--168
Opis fizyczny
Bibliogr. 19 poz.
Twórcy
  • Politechnika Śląska. Wydział Organizacji i Zarządzania
Bibliografia
  • 1. Duch W.: Fascynujący świat komputerów. Wydawnictwo Nakom, Poznań 1997.
  • 2. Grudzewski W., Hejduk I.: Kreowanie w przedsiębiorstwie organizacji inteligentnej, [w:] Grudzewski W., Hejduk I. (red.): Przedsiębiorstwo przyszłości. Difin, Warszawa 2000.
  • 3. Grudzewski W., Hejduk I.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Difin, Warszawa 2004.
  • 4. Hertz A. Kobler D.: A framework for the description of evolutionary algorithms. “European Journal of Operational Research”, No. 126, 2000.
  • 5. Knosala R.: Zastosowania metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji. WNT, Warszawa 2002.
  • 6. Michalski W.: Diagnozowanie jakości stanowisk pracy metodą zbiorów rozmytych. „STUDIA OECONOMICA POSNANIESIA”, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013.
  • 7. Mikuła B.: Organizacja ucząca się, [w:] Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (red.): Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy. Difin, Warszawa 2007.
  • 8. Mikuła B., Ziębicki B.: Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się. „Przegląd Organizacji”, nr 5, 2000.
  • 9. Morawski M.: Organizacja inteligentna, [w:] Perechuda K. (red.): Zarządzanie Wiedzą w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • 10. Mulawka J.: Systemy eksperckie. Wydawnictwo Naukowo-Technicze, Warszawa 1996.
  • 11. Perechuda K. (red.): Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody. Placet, Warszawa 2000.
  • 12. Radoński E.: Systemy informatyczne w dynamicznej analizie decyzyjnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Wrocław 2001.
  • 13. Romanowska. M.: Kształtowanie wartości firmy w oparciu o kapitał intelektualny, [w:] Borowiecki R., Romanowska M. (red.): Systemy informacji strategicznej. Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa 2001.
  • 14. Sieja Z.: Przedsiębiorstwo inteligentne, [w:] Perechuda K. (red.): Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody. Placet, Warszawa 2000.
  • 15. Smejda A.: Zastosowanie teorii zbiorów rozmytych do oceny zdolności jednostki do kontynuacji działalności. „Bank i Kredyt”, nr 7, 2006.
  • 16. Sroka H., Kisielnicki J.: Systemy informacyjne biznesu. Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa 1999.
  • 17. Tadeusiewicz R.: Sieci neuronowe. Akademicka Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1993.
  • 18. Woźniak M.: Przegląd algorytmów ewolucyjnych i ich zastosowań, [w:] Pękala M., Chmielowski W. (red.): Informatyka. Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2006.
  • 19. Yager R., Filev D.: Podstawy modelowania i sterowania rozmytego. WNT, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-f13c0469-9eb8-4b7e-9d33-fd830fc71c0a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.