PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Supporting Older Workers in the Context of Industry 4.0 Requirements

Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
PL
Wspomaganie starszych pracowników w kontekście wymagań Przemysłu 4.0
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The transformation involving the implementation of the concepts of Industry 4.0 can significantly change the labour market, presenting employees and employers with new challenges. Some of these challenges can be solved with the use of technological development, in particular through further robotisation. An interesting example of this phenomenon is the implementation of the concept of remote presence through the use of remotely controlled robots equipped with arms and cameras. This is important for older workers, including those with a muscle strength deficit. However, not all activities can be performed by robots. Some tasks still have to be performed by people. In the factories of the future, cognitive resource requirements may increase significantly. In this respect, appropriate training conducted using virtual reality can help.
PL
Transformacja wdrażająca koncepcje Przemysłu 4.0 może znacząco zmienić rynek pracy, stawiając przed pracownikami i pracodawcami nowe wyzwania. Cześć z tych wyzwań może być rozwiązana z wykorzystaniem rozwoju technologicznego, w szczególności poprzez dalszą robotyzację. Interesującym przykładem tego zjawiska jest implementacja koncepcji zdalnej obecności poprzez wykorzystanie zdalnie sterowanych robotów wyposażonych w ramiona i kamery. Co jest istotne dla pracowników starszych. W tym z deficytem siły mięśniowej. Nie wszystkie jednak czynności mogą być wykonywane przez roboty. Część zadań musi być nadal wykonywana przez ludzi. W fabrykach przyszłości mogą znacząco wzrosnąć wymagania dotyczące zasobów poznawczych. W tym zakresie mogą pomóc odpowiedni trening realizowany za pośrednictwem rzeczywistości wirtualnej.
Twórcy
  • Central Institute for Labour Protection - National Research Institute, 16 Czerniakowska Str., 00-701 Warsaw, Poland
  • Central Institute for Labour Protection - National Research Institute, 16 Czerniakowska Str., 00-701 Warsaw, Poland
Bibliografia
  • [1] Anil Mital, Pennathur Arunkumar. 2004. “Advanced technologies and humans in manufacturing workplaces: an interdependent relationship”. International Journal of Industrial Ergonomics 33 (4) : 295-313.
  • [2] Bauernhansl Thomas et al. 2014. Industry 4.0 in production, automation and logistics. Application, technologies, migration. 1. Aufl., Springer, Wiesbaden.
  • [3] Botthof Alfons. 2015. Future of work in the context of autonomy and Industry 4.0. In: Botthof A. Hartmann E.A., Future of work in Industry 4.0. Springer Vieweg. Berlin, 4-6.
  • [4] Deuse Jochen et al. 2015. Design of production systems in the context of Industry 4.0. In: Botthoff A., Harmann, E. A.: Future of work in Industry 4.0. Springer Vieweg, Berlin.
  • [5] Gehrke Lars et al. 2015. A Discussion of Qualifications and Skills in the Factory of the Future: A German and American Perspective, Conference Paper, 2015.
  • [6] Grabowski Andrzej, Jarosław Jankowski. 2018. „Sterowanie ruchem dwuramiennego robota mobilnego za pośrednictwem technik rzeczywistości wirtualnej”. Mechanik 7 : 505-507.
  • [7] Salthouse A. Timothy. 2004. “What and When of Cognitive Aging”, Current Directions in Psychological Science 13 (4) : 140-144.
  • [8] Hess M. Thomas. 2014. “Selective engagement of cognitive resources: Motivational influences on older adults’ cognitive functioning”. Perspectives on Psychological Science 9 : 388-407.
  • [9] Umanath Sharda, Elizabeth J. Marsh. 2014. “Understanding how prior knowledge influences memory in older adults”. Perspectives on Psychological Science.
  • [10] Anguera A. Joaquin, J. Boccanfiso, Joan Rintoul, Omar Claflin, Farshid Faraji, Jacki Janowich, E. Kong, Y. Larraburo, Cammie Rolle, E. Johnson, Adam Gazzaley. 2013. „Video game training enhances cognitive control in older adults”. Nature 501 (7465) : 97-101.
  • [11] Abbott Alison. “Gaming improves multitasking skills”. Nature 501 (7465) DOI:10.1038/501018a
Uwagi
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-dac679f6-efc3-46f7-af86-9db68f3ec3f3
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.