PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Czynniki wpływające na wykorzystanie kolejowych przewozów regionalnych na przykładzie województwa lubelskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Modernizacja kolei, czyli remonty infrastruktury oraz zakupy nowego taboru plus modernizacje eksploatowanych pojazdów na terenie województwa lubelskiego, z powodzeniem jest realizowana od kilkunastu lat wraz z pojawieniem się funduszy pomocowych UE. Pierwszą inwestycją była budowa krótkiej linii kolejowej (< 4 km) na lotnisko cywilne pod Lublinem zrealizowana w ramach przygotowań do EURO 2012 (linia oddana do eksploatacji po koniec 2012 r.), czyli mistrzostw w piłce nożnej Europy organizowanych przez Polskę i Ukrainę. Wkrótce pojawiły się kolejne inwestycje – elektryfikacja LK 68 Lublin – Stalowa Wola oraz modernizacja LK 7 Warszawa – Lublin, czy przebudowa stacji Lublin Główny. Wykonano także rewitalizację LK 30 Łuków – Lublin oraz prace na LK 72 Zamość – Hrubieszów. Dodatkowo, ukończono przebudowę stacji w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu wraz z modernizacją LK 2 pełniących istotną rolę w komunikacji towarowej z Rosją i Białorusią, której znaczenie zmniejszyło się po lutym 2022 r. (inwazja Rosji na Ukrainę). Sukcesywnie modernizowana jest LHS, której znaczenie w komunikacji z Ukrainą obecnie bardzo wzrosło. Nie uruchomiono jednak kolei aglomeracyjnej, łączącej Lublin z Chełmem i Zamościem oraz miastami powiatowymi: Puławami, Kraśnikiem i Parczewem czy Lubartowem (obecnie powstaje koncepcja lubelskiej kolei aglomeracyjnej).
Rocznik
Tom
Strony
7--27
Opis fizyczny
Bibliogr. 64 poz., rys.
Twórcy
autor
  • Instytut Chemii i Techniki Jądrowej
Bibliografia
  • 1. Kolejowe inwestycje za 3,2 mld PLN na Lubelszczyźnie, Newsletter PLK, 19.12.2016 r.
  • 2. Stacja Lublin, kluczowa faza przebudowy peronów, Newsletter PLK, 14.02.2018 r.
  • 3. Budujemy nowoczesną kolej w Lublinie (fotogaleria), Newsletter PLK, 20.02.2021 r.
  • 4. Dobre zmiany dla podróżnych stacji Lublin Główny, Newsletter PLK, 06.08.2020 r.
  • 5. Montaż rozjazdów na stacji Lublin Główny, Newsletter PLK, 16.05.2020 r.
  • 6. 250 mln euro na modernizację linii Warszawa – Lublin, Newsletter PLK, 22.04.2016 r.
  • 7. PLK wobec sytuacji podwykonawców Astaldi oraz inwestycji na odcinkach linii kolejowych nr 7 Lublin – Dęblin oraz nr 271 Leszno – gr. woj. Dolnośląskiego, Newsletter PLK, 04.01.2019 r.
  • 8. PLK podpisują umowy na odcinek Dęblin – Lublin, w kwietniu prace Newsletter PLK,29.03.2019 r.
  • 9. Nowa łącznica w Lublinie zwiększy możliwości transportu kolejowego w regionie, Newsletter PLK, 5.10.2021 r.
  • 10. W Lublinie łącznica kolejowa zwiększy możliwości podróży i przewozu towarów, Newsletter PLK, 18.05.2021 r.
  • 11. Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk https://siskom.waw.pl/kpkolej-wawa-dorohusk.htm.
  • 12. Od 12 marca krótsze podróże pomiędzy Lublinem a Warszawą, Newsletter PLK, 11.03.2023 r.
  • 13. Lublin – ponad 200 tys. pociągów przejechało pod nadzorem systemów komputerowych, Newsletter PLK 9.06.2022 r.
  • 14. Szybciej i wygodniej koleją z Warszawy do Lublina, Newsletter PLK, 25.09.2023 r.
  • 15. Jest umowa na elektryfikację linii z Lublina do Stalowej Woli, Rynek Kolejowy, 08.03.2017 r.
  • 16. Rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola, Rynek Kolejowy / Newsletter PLK, 11.07.2017 r.
  • 17. Nowe perony w Kraśniku i na trasie z Lublina do Stalowej Woli, Newsletter PLK, 18.07.2018 r.
  • 18. Ruszył remont mostu na Sanie między Lublinem a Stalową Wolą, Newsletter PLK, 01.06.2019 r.
  • 19. Ponad 2 tys. pociągów pod kontrolą Lokalnego Centrum Sterowania Szastarka, Newsletter PLK,15.04.2020 r.
  • 20. Elektrycznym pociągiem z Lublina do Stalowej Woli, Newsletter PLK, 11.12.2020 r.
  • 21. Będzie szybsze połączenie pomiędzy Hrubieszowem a Zamościem, Newsletter PLK, 7.07.2022 r.
  • 22. W grudniu pojedziemy pociągiem z Lublina do Łukowa, Newsletter PLK, 26.11.2021 r.
  • 23. Na trasie Lublin – Łuków zwiększy się dostępność kolei, Newsletter PLK, 24.05.2021 r.
  • 24. Linia kolejowa pomiędzy Łukowem a Lublinem będzie zelektryfikowana, Newsletter PLK,17.05.2023 r.
  • 25. Stacje Biała Podlaska, Małaszewicze, Terespol wygodniejsze dla podróżnych, Newsletter PLK, 16.01.2017 r.
  • 26. Zmieniają się stacje Biała Podlaska, Terespol i Małaszewicze, Newsletter PLK, 19.10.2018 r.
  • 27. W Małaszewiczach podróżni korzystają z nowych peronów, Newsletter PLK, 08.08.2018 r.
  • 28. PLK zwiększają komfort obsługi na stacjach w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu, Newsletter PLK, 07.03.2018 r.
  • 29. Ze stacji Biała Podlaska i Małaszewicze będzie lepszy przewóz towarów, Newsletter PLK, 18.11.2022 r.
  • 30. Większe możliwości przewozu towarów na stacji Małaszewicze, Newsletter PLK, 21.07.2023 r.
  • 31. Powstanie projekt linii Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj, Newsletter PLK, 30.03.2023 r.
  • 32. Pociągi pojadą pomiędzy Szastarką, Janowem Lubelskim i Biłgorajem – podpisano umowę na projekt linii Janów Lubelski, Newsletter PLK, 16.09.2023 r.
  • 33. Łęczna i Włodawa będą miały szybkie połączenie kolejowe z Lublinem, Newsletter PLK, 24.05.2023 r.
  • 34. Program Kolej+ https://www.plk-sa.pl/programkolej-plus.
  • 35. Modernizacja przystanku Lublin Północny i stacji Świdnik ze środków RPO województwa lubelskiego, Newsletter PLK, 08.02.2011 r.
  • 36. Budowa toru dojazdowego od stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin S.A. w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą, Newsletter PLK, 08.09.2011 r.
  • 37. Koleją z Lublina na lotnisko w Świdniku, Newsletter PLK, 10.02.2012 r.
  • 38. Pierwsze samoloty i pierwsze pociągi na lotnisku w Lublinie, Newsletter PLK, 19.12.2012 r.
  • 39. Nowy przystanek i zmodernizowane perony – ułatwią podróże koleją na Lubelszczyźnie, Newsletter PLK, 3.06.2022 r.
  • 40. Podróże z nowych peronów pomiędzy Łukowem a Dęblinem, Newsletter PLK, 19.05.2023 r.
  • 41. Mosty kolejowe na Lubelszczyźnie – ważne dla transportu towarów, Newsletter PLK, 19.04.2021 r.
  • 42. Sprawniej koleją na Lubelszczyźnie dzięki remontom mostów, Newsletter PLK, 26.01.2022 r.
  • 43. Krakowski most poprawił przewozy koleją na linii do Kępna, Newsletter PLK, 12.10.2021 r.
  • 44. Coraz bliżej Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, Newsletter PLK, 04.07.2020 r.
  • 45. Graff M.: Kolej na pograniczu, Eurosprinter Rybnik, 2024 (w trakcie przygotowania).
  • 46. Lubelskie: PKP LHS zainwestuje również w regionie, Rynek Kolejowy, 19.01.2017 r.
  • 47. Nowe centrum sterowania w Zamościu usprawni ruch na 47 kilometrowym odcinku LHS, PKP LHS, 05.03.2018 r.
  • 48. PKP LHS z kolejnym rekordem w przewozach i inwestycjach za 2018 rok, PKP LHS, 21.01.2019 r.
  • 49. PKP LHS zmodernizuje stację Zamość Bortatycze, Rynek Kolejowy, 19.10.2016 r.
  • 50. Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii, PKP LHS Rynek Kolejowy, 11.05.2022 r.
  • 51. Szymajda M. Laude otwiera wielki terminal pod Zamościem, Rynek Kolejowy, 24.06.2022 r.
  • 52. PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku, PKP LHS, 18.01.2023 r.
  • 53. W Hrubieszowie przywrócono do użytkowania bocznice kolejową przy Terminalu Gazu Płynnego, NaKolei.pl, 21.10.2022 r.
  • 54. Będzie elektryfikacja LHS? Rynek Kolejowy, 02.12.2016 r.
  • 55. Iron ore route electrified, Railway Gazette International, 11 September 2018.
  • 56. PKP LHS wybrała wykonawcę analiz dotyczących elektryfikacji i przedłużenia linii, PKP LHS,06.09.2018 r.
  • 57. Szymajda M.: Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM, Rynek Kolejowy, 23.05.2023 r.
  • 58. PLK dla lepszej obsługi terminali w rejonie Medyka – Mostiska, Newsletter PLK, 15.06.2021 r.
  • 59. Madrjas J.: Większe inwestycje PLK przy granicy z Ukrainą, Rynek Kolejowy, 18.07.2016 r.
  • 60. PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują stację Werchrata przy granicy z Ukrainą, Rynek Kolejowy, 30.07.2021 r.
  • 61. Wkrótce rusza modernizacja linii nr 63 Dorohusk – Zawadówka Naftobaza, Newsletter PLK,13.07.2011 r.
  • 62. Fiszer K.: E20: Prace w rejonie Terespola do końca roku. Trzy lata opóźnienia, Rynek Kolejowy,26.07.2023 r.
  • 63. Fiszer K.: Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol, Rynek Kolejowy,22.08.2023 r.
  • 64. Uznańska P.: Unijne zwarcie z Pekinem: szczyt UE – Chiny, Analizy Ośrodka Studiów Wschodnich, Warszawa, 13.12.2023.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-d90c11bb-1de4-4416-bd66-05a4f04cee7e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.