PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

CSR in the activities of Polish enterprises – results of own research

Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the era of the global economy, conducting business is more and more often based on economic, environmental and social management aspects, and thus on the assumptions of the CSR concept. This is the concept according to which companies strive to maximise their profits while meeting, at the same time, social and environmental objectives. It can be said that CSR is currently an effective management strategy that gives enterprises confidence capital, which more and more often determines the choice of the consumer or potential partners. This study addresses the subject of CSR, and in particular its place in Polish companies. Therefore, apart from the theoretical basis, in the study were presented the conclusions from the research conducted in 2017 in comparison to 2014, on the basis of which one can notice the changing attitude of Polish enterprises towards social responsibility – CSR. The research results show that Polish enterprises are beginning to balance economic goals with activities in the field of social responsibility, including environmental responsibility, which forms the basis of CSR.
Rocznik
Tom
Strony
37--47
Opis fizyczny
Bibliogr. 11 poz.
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology, Faculty of Management, Institute of Enterprise Management, Częstochowa
Bibliografia
  • 1. Carroll, A.B., Shabana, K.M. (2010). The business case for corporate social responsibility: a review of concepts, research and practice. Int. J. Manag. Rev., 12(1), 85-105.
  • 2. Jastrzębska, E. (2016). Ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace, 4. Szkoła Główna Handlowa, 85-101.
  • 3. Kolk, A. (2016). The social responsibility of international business: From ethics and the environment to CSR and sustainable development. Journal of World Business, 51(1), 23-34.
  • 4. Kotler, P., Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company And Your Cause. Hoboken: John Wiley & Sons.
  • 5. Kowalska, K. (2015). Zaangażowanie polskich firm w społeczną odpowiedzialność biznesu. Determinanty zmian na polskim rynku. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 41(1), 267-286.
  • 6. McWilliams, A., Siegel, D. (2001). Corporate social responsibility: a theory of the firm perspective. The Acad. Manage. Rev., 26, 117-127.
  • 7. Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. Zestaw wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstwach (2011). Warszawa: Raport dla PARP opracowany przez: MillwardBrown SMG/ KRC PwC.
  • 8. Olejniczak, K. (2014). Corporate Social Responsibility – from the Perspective of Polish Enterprises. Chinese Business Review, 13, 4, 232-242.
  • 9. Olejniczak, K. (2015). CSR – Between the Strategy and Market Requirements. Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej. Przedsiębiorstwa i ich interesariusze. Relacje marketingowe i CSR, 42. Gdańsk, 159-170.
  • 10. Porter M.E., Kramer M.R. (2007). Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej. In Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Gliwice: Harvard Business Review, One Press, Helion.
  • 11. Sidhoum, A.A., Serra, T. (2017). Corporate social responsibility and dimensions of performance: An application to U.S. electric utilities. Utilities Policy, 48, 1-11.
Uwagi
PL
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-d8279ce1-e2af-4022-9765-91ea48cd4cac
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.