Identyfikatory
Warianty tytułu
A study on the impact of mobile phone usage by students of public primary schools in the municipality of Krakow
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł omawia wpływ telefonów komórkowych na środowisko szkolne, analizując zarówno korzyści, jak i wyzwania związane z ich użytkowaniem. Autorzy artykułu zwraca uwagę na często odmienny punkt widzenia nauczycieli i uczniów względem wprowadzenia zakazu korzystania z telefonów w szkołach. Artykuł po raz pierwszy uwzględnia tak młodą grupę internautów z krakowskich szkół, zestawiając ich odpowiedzi z odpowiedziami nauczycieli. Wnioski artykułu wskazują na potrzebę wprowadzenia koniecznych regulacji, które zadbają o dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny uczniów a także o bezpieczeństwo nauczycieli.
The article discusses the impact of mobile phones on the school environment, analyzing both the benefits and challenges associated with their use. The author highlights the often differing perspectives of teachers and students regarding the introduction of a ban on the use of phones in schools. The article, for the first time, includes such a young group of internet users from Krakow's schools, comparing their responses with those of teachers. The findings of the article indicate the need to introduce necessary regulations that ensure the mental, physical, and social well-being of students as well as the safety of teachers.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
280--294
Opis fizyczny
Bibliogr. 20 poz.
Twórcy
autor
- Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
autor
- Uniwersytet Kaliski
Bibliografia
- 1. Abrahamsson Sara, “Smartphone Bans, Student. Outcomes and Mental Health, 2024.
- 2. Campbell Marilyn, Edwards Elizabeth J, Pennell Donna, Poed Shiralee, Lister Victoria, Gillett-Swan Jenna, Kelly Adrian, Zec Dajana, Nguyen Thuy-Anh, Evidence for and against banning mobile phones in schools: A scoping review, 2024.
- 3. Dorris Claire, Winter Karen, O'Hare Liam, Lwoga Edda Tandi, A systematic review of mobile device use in the primary school classroom and impact on pupil literacy and numeracy attainment: A systematic review, 2024.
- 4. Fitzula Michelle, “Using Mobile Devices in the Classroom, Stockton University, 2019.
- 5. Gath Megan E., Monk Lauren, Scott Amy, Gillon Gail,“Smartphones at School: A Mixed-Methods Analysis of Educators’and Students’ Perspectives on Mobile Phone Use at School, 2024.
- 6. Górski Rafał, „Apel VIP do minister Barbary Nowackiej w sprawie smartfonów, Instytut Spraw Obywatelskich”, 2024. [https://instytutsprawobywatelskich.pl/apelvip-ow-w-sprawie-smartfonow-do-minister-barbary-nowackiej/]
- 7. Haidt Jonathan, “The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness”, 2024.
- 8. Hartley Kendall, Hoffman Bobby, Andújar Alberto, “Smartphones and Learning: Evaluating the Focus of Recent Research”, 2023.
- 9. Horvath Juliane, Mundinger Christina, Schmitgen Mike M, Wolf Nadine D ,Sambataro Fabio, Hirjak Dusan, Kubera Katharina M, Koenig Julian, Wolf Robert Christian, “Structural and functional correlates of smartphone addiction”, 2020. 10. Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o., „Raport z Korzystania z urządzeń elektronicznych oraz z Internetu przez dzieci i młodzież”, 2017.
- 11. Kaimara Polyxeni, Poulimenou Sofia Maria, Oikonomou Andreas, Deliyannis Ioannis, “Smartphones at Schools? Yes, Why not?”, 2019.
- 12. Konferencja „UWAGA! Smartfon”, [https://uwagasmartfon.pl/]
- 13. KOSMOS dla dziewczynek, „Raport: Dziewczynki i komunikatory” [https://kosmosdladziewczynek.pl/thinktank/raport-dziewczynek-dziewczynki-ikomunikatory]
- 14. Montag Christian, Elhai Jon D., “Do we need a digital school uniform? Arguments for and against a smartphone ban in schools”, 2023.
- 15. NASK Nastolatki 3.0, „Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców”,2023
- 16. Nowakowska-Głuszak Anna, Kozaczuk Urszula, Raport z konferencji “O czym marzą dziewczynki, a czego się boją? Dbamy o zdrowie psychiczne krakowskich uczennic”, 2024; [https://www.informatyka.agh.edu.pl/pl/dla-szkol/o-czym-marzadziewczynki-a-czego-sie-boja-dbamy-o-zdrowie-psychiczne-krakowskichuczennic/]
- 17. Smale William T., Hutcheson Ryan, Russo Charles J., “Cell Phones, Student Rights, d School Safety: Finding the Right Balance”, 2021.
- 18. Solecki Roman, „Raport z badania ankietowego kondycji psychicznej młodzieży”, 2023.
- 19. UNESCO Global Education Monitoring Report, 2023.
- 20. Wan Jen Chun, Hsieh Chia-Yen, Kung Shih-Hao, “The impact of smartphone use on learning effectiveness: A case study of primary school students”, 2022.
Uwagi
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-ce56b9f4-063c-4f2a-a23f-4a4cea190f04
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.