PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Funkcjonalność oraz funkcje internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
The functionality and functions of the websites of agritourism farms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Internet stanowi jeden z najważniejszych kanałów komunikacji biznesowej, marketingowej i społecznej. Potencjał, jaki niesie jego wykorzystanie został dostrzeżony również na rynku usług turystycznych. Celem opracowania jest ocena pełnionych funkcji oraz funkcjonalności internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych położonych w województwach małopolskim, podkarpackim oraz warmińsko-mazurskim. W badaniach wykorzystano punktową metodę oceny techniki wykonania oraz zawartości merytorycznej witryn. Przeprowadzone badania pozwalają wnioskować, że istnieje związek pomiędzy techniką wykonania a stadium, w jakim znajduje się witryna oraz funkcją, jaką pełni. Rozważania te stały się podstawą koncepcji uproszczonego modelu wdrożenia technologii internetowej SMWTI (ang.The Simplified Model of the Web Technology Implementation), który oddaje relacje pomiędzy przyjętą technologią wykonania witryny a funkcjami, jakie pełni.
EN
The Internet is one of the most important channels of business, marketing and social communication. The potential of the Internet has been recognized also in the market of tourist services. The aim of the study is to assess the functionality and functions of the websites of agritourism farms located in the małopolska, podkarpackie and warmińsko-mazurskie provinces. The study used scoring method for evaluating the technique and the substantive content of websites. The study allowed to create the classification of websites relative to their function and to develop a simplified model of the implementation of Internet technology.
Rocznik
Strony
343--355
Opis fizyczny
Bibliogr. 20 poz., tab.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu
Bibliografia
  • 1. Burgess L., Cooper J. (2000), Extending the viability of MICA (Model of Internet Commerce Adoption) as a metric for explaining the process of business adoption of Internet commerce, Paper presented at the International Conference on Telecommunications and Electronic Commerce, Dallas
  • 2. Bartoszewski A. (2011), Badanie funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, w: A. Jastriebow, M. Raczyńska (red.), Informatyka w dobie XXI wieku. Nauka, technika, edukacja a nowoczesne technologie informatyczne, Politechnika Radomska, Radom
  • 3. Doolin B., Burgess L., Cooper J. (2002), Evaluating the use of the Web for tourism marketing: a case study from New Zealand, Tourism Management 23, s. 557-561
  • 4. Gemius (2014), Gemius SA, gemiusTraffic. Wyszukiwarki — silniki, badanie w I kwartale 2014 roku, http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html [17.07.2014]
  • 5. Górski J. (2005), Przemiany internetowych planów miast polskich, Roczniki Geomatyki 3 (2), s. 61-62
  • 6. Kosmaczewska J. (2010), Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce, Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 9 (4), s. 225-232
  • 7. Kowalski P.J. (2005), Funkcjonalność geoinformacyjnych witryn internetowych, Roczniki Geomatyki 3 (2), s. 77-87
  • 8. Król K. (2009), Korzyści płynące z posiadania strony internetowej w ocenie właścicieli gospodarstw agroturystycznych, w: B. Wiśniowska-Kielian (red.), Wielokierunkowość badań w rolnictwie i leśnictwie, t. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego, Kraków
  • 9. Król K., Bedla D. (2014), Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych, Marketing i Rynek 11, s. 22-29
  • 10. Król K., Gola P. (2006), Jakość witryn internetowych małopolskich gospodarstw agroturystycznych, w: A. Dyszewski (red.), Warunki rozwoju obszarów wiejskich, Akademia Rolnicza, Wrocław, s. 68-70
  • 11. Król K., Wojewodzic T. (2006), Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego, Wieś i Doradztwo 1-2 (45-46), s. 59-62
  • 12. Law R., Qi S., Buhalis D. (2010), Progress in tourism management: A review of website evaluation in tourism research, Tourism Management 31 (3), s. 297-313
  • 13. Lightner N.J. (2004), Evaluating E-commerce functionality with a focus on customer service, Communications of the ACM 47 (10), s. 88-92
  • 14. Liu J., Lu Z. (2004), Development, Distribution and Evaluation of Online Tourism Services in China, Electronic Commerce Research 4, s. 221-239
  • 15. Liu L.K., Lu Z. (2007), On the website information flow integration and the guiding to human flow, Information Sciences 25, s. 511-516
  • 16. Lu Z., Liu J., Zhang C. (2002), Website development and evaluation in the Chinese tourism industry, Networks and Communication Studies 16 (3-4), s. 191-208
  • 17. Standing C., Tang-Taye J.P., Boyer M. (2014), The Impact of the Internet in Travel and Tourism: A Research Review 2001-2010, Journal of Travel & Tourism Marketing 31 (1), s. 82-113
  • 18. Stepaniuk K. (2009), Ocena funkcjonalności wybranych witryn internetowych promujących działalność agroturystyczną w woj. podlaskim, Ekonomia i Zarządzanie 1 (1), s.128-132
  • 19. Stepaniuk K. (2012), Funkcjonalność witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych we Wschodniej Polsce, Ekonomia i Zarządzanie 4 (1), s. 92-101
  • 20. Zhou Q., DeSantis R. (2005), Usability issues in city tourism Web site design: a content analysis, Professional Communication Conference, IPCC, s. 789-796
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-c2cf56e6-ab28-4bb3-bd71-b9690a42b995
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.