Tytuł artykułu
Autorzy
Treść / Zawartość
Pełne teksty:
Identyfikatory
Warianty tytułu
Some problems of public transport trips modelling on case of Gdansk
Konferencja
Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu (15-16.112012 ; Kraków, Polska)
Języki publikacji
Abstrakty
Modelowanie podróży transportem zbiorowym jest elementarną częścią procesu budowy modelu podróży przede wszystkim obszarów miejskich. Obecnie w Gdańsku budowany jest nowy transportowy model symulacyjny miasta, oparty na oprogramowaniu VISUM. W artykule zostały poruszone problemy budowy i kalibracji modelu podziału zadań przewozowych począwszy od wydzielenia ruchu pieszego, do podziału podróży odbywanych transportem zbiorowym i transportem indywidualnym. Zostały także opisane możliwości zmiany parametrów modelu dla stanów prognostycznych w zależności od zakładanych zmian wartości współczynnika motoryzacji i zachowań transportowych na skutek przyjętej polityki transportowej oraz wartości paliwa. Ponadto zostały przedstawione problemy, rozwiązania i rezultaty kalibracji sieci transportu zbiorowego z wykorzystaniem oprogramowania VISUM.
Modelling of public transport trips is an elementary part of the process of building model of trips, mainly in urban areas. Actually in Gdansk a new transport simulation model, based on PTV VISUM software, is building. The problems of building and calibration modal split from separation pedestrians traffic, to distribution of individual and public transport trips have been described in this article. The capability of change in variables and parameters of this model for forecasts, based on established changes of motorization rate, transport behaviour, transport policy and value of fuel have been also described. Moreover the problems and methods of calibration of transport public network by using PTV VISUM software have been presented.
Wydawca
Rocznik
Tom
Strony
19--32
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz., rys., tab.
Twórcy
autor
- Katedra Transportu Szynowego Politechniki Gdańskiej
autor
autor
- Zespół Komunikacji w Biurze Rozwoju Gdańska
autor
- Katedra Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej
Bibliografia
- [1] Birr K., Maciasz K., Romanowska A., Zawisza M., Metodyka budowy prognostycznego modelu transportowego na przykładzie Gdańska. Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej, Biuro Rozwoju Gdańska.
- [2] Jamroz K., Metoda zarządzania ryzykiem w inżynierii drogowej. Rozprawa habilitacyjna, Politechnika Gdańska, 2011.
- [3] Jamroz K., Budziszewski T., Birr, K., Maciasz K., Romanowska, A., Zawisza M., Kustra W., Transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska - etap I. Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej, Biuro Rozwoju Gdańska.
- [4] PBS, Biuro Rozwoju Gdańska: Kompleksowe Badania Ruchu na terenie Miasta Gdańska 2009. Raport V. Sopot-Warszawa 2009.
- [5] Podoski J., Tramwaj szybki. Projektowanie i eksploatacja, WKiŁ, Warszawa 1983.
- [6] Polityka transportowa państwa na lata 2006-2025, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa 2005.
- [7] Ortúzar J.d.D., Willumsen, L.G., Modelling Transport.Wiley-Blackwell, 2011.
- [8] Szarata A., Ocena efektywności funkcjonalnej systemu parkingów przesiadkowych (P+R). Rozprawa doktorska, Politechnika Krakowska, 2005.
- [9] Zawisza M., Maciasz K., Birr K., Jamroz K., Budziszewski T., Wybrane problemy modelowania rozkładu przestrzennego i czasu podróży na przykładzie Gdańska. Referat zgłoszony na III Ogólnopolską Konferencję Naukowo-Techniczną „Modelling 2012”.
- [10] http://edroga.pl/nauka/badania/4443-podzial-zadan-przewozowych-iprzeglad-modeli.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-b56954d0-7be0-4625-b64d-e9cf82b08b34
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.