PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Kulturowe uwarunkowania negocjacji oraz zasady ich prowadzenia

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Negotiations affected by culture and ways of conducting them
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja i analiza najistotniejszych czynników kulturowych będących determinantami procesu negocjacji prowadzonych przez reprezentantów różnych grup kulturowych. Zrozumienie różnic kulturowych w tym zakresie oraz dostosowanie do nich sposobów prowadzenia negocjacji stanowi istotny czynnik składowy przedsięwzięć całego procesu negocjacyjnego pomiędzy stronami. W artykule zaakcentowano znaczenie istotnych problemów występujących w przedmiotowej dziedzinie. Należą do nich: interpretacja i znaczenie różnic grup kulturowych w procesie negocjacji, atrybuty negocjacji podlegające wpływom różnic kulturowych, dostosowanie partnerów negocjacji do różnic kulturowych, zasady przygotowania i prowadzenia negocjacji
EN
The aim of the paper is to present and analyze the most important cultural factors which affect negotiations conducted by representatives of different cultures. Understanding cultural differences and using appropriate ways of negotiating constitute a significant element in the whole negotiation process between parties involved. The paper emphasizes the importance of significant problems occurring in the field. They are as follows: interpretation and significance of differences between cultures in a negotiation process, attributes of negotiations affected by cultural differences, adjustment of parties to cultural differences, principles for preparation and conduct of negotiations.
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
101--119
Opis fizyczny
Bibliogr. 14 poz., tab.
Twórcy
autor
  • Akademia Marynarki Wojennej
Bibliografia
  • [1] Gesteland R. R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000.
  • [2] Goodman N., Wstęp do socjologii, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997.
  • [3] Hamden-Tuner C., Trompenars A., Siedem kultur kapitalizmu. USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Dom Wydawniczy ABC/Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • [4] Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2000.
  • [5] Hofstede G., Usunier J. C., Hofstede´s Dimensinos of Culture and Infuence on International Business Negotiations, [w:], P. N. Ghauri, red., International Business Negotiation, Elsevier Science, Oxford 1996.
  • [6] Hofstede G., Vive dans un monde miliculturel. Comprende nos programmatios mentales. Les Editions d´Organisation, Paris 1994.
  • [7] Kluckhohn C., Culture and Behavior, New York 1962.
  • [8] Lanz K., Zatrudnianie i zarządzanie personelem, PWN, Warszawa 1994.
  • [9] Richardson R. C., Collective Bargaining by Objectives: A Positive Approach, Englewood Cliffs, New York 1985.
  • [10] Salacuse J., Negocjacje na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 1994.
  • [11] Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1997.
  • [12] Triadis L. H., Psychologia międzykulturowa. Rozwój i dokonania, „Przegląd Psychologiczny”, 1991, nr 1.
  • [13] Usunier J. C., Culural Aspects of Interenational Bussines Negotiation, [w:], Ghauri P. N., red., Interenational Bussines Negotiation, Elsevier Science, Oxford 1996.
  • [14] Weeiss S. E., Negotiating with „Romans”, „Sloan Management Review”, 1994, Vol. 35, part I: No 2, part II: No 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BWM4-0018-0018
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.