PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Wybrane problemy w realizacji konstrukcji wstęgowej z betonu sprężonego na podstawie kładki pieszo-jezdnej w miejscowości Lubień

Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Selected problems in implementation of the ribbon structure of prestressed concrete based on the footbridge in Lubień
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
DHV POLSKA opracowało kompletną dokumentację projektową (w tym projekt budowlano-wykonawczy, technologię montażu i program sprężania) kładki pieszo-jezdnej przez rzekę Rabę w miejscowości Lubień, w powiecie myślenickim. Budowa kładki jest realizowana w systemie projektuj i buduj. Konstrukcję niosącą zaprojektowano jako wstęgową z betonu sprężonego. Jest to pierwsza tego typu kładka w Polsce i jedna z niewielu na świecie. R ealizacja tej kładki wstęgowej dostarczyła bardzo cennych doświadczeń w zakresie realizacji konstrukcji wstęgowych z betonu sprężonego.
EN
DHV POLAND developed a complete design documentation (including construction – executive project, assembly technology and compression program) for the footbridge over the River Raba in Lubień. Construction of the bridge is implemented in the system ‘design and build’. The carrying construction is designed as a ribbon of prestressed concrete. This is the first such bridge in Poland and one of the few in the world. Implementation of a ribbon bridge offers very valuable experience in the completion of ribbon structures of prestressed concrete
Czasopismo
Rocznik
Strony
40--45
Opis fizyczny
Bibliogr. 19 poz., il.
Twórcy
autor
autor
autor
  • DHV Polska Sp. z o.o.
Bibliografia
  • [1] Markocki B., Makar S., Prokop G., Projekt budowlano-wykonawczy kładki pieszo-jezdnej w Lubniu
  • [2] Markocki B., Makar S., Wytyczne naciągu kabli nośnych i sprężających kładki pieszo-jezdnej w Lubniu
  • [3] Rogowski R., Wawrzacz J., Posadowienie przyczółków kładki pieszo-jezdnej w Lubniu w technologii CSM (Cutter Soil Miting)
  • [4] Dokumentacja geotechniczna opracowana przez BGG GEOSERVICE Sp. z o.o. Kraków
  • [5] PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia
  • [6] PN-91/S-10042 Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Projektowanie
  • [7] PN-B-03264:2002 Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Obliczenia statyczne i projektowanie
  • [8] Madaj A., Wołowicki W., Mosty betonowe. Wymiarowanie i konstruowanie. WKŁ, Poznań 2002
  • [9] Ajdukiewicz A., Mames J., Konstrukcje z betonu sprężonego. Wydawnictwo Polski Cement. Kraków 2004
  • [10] fib, Guidelines for the design of footbridge
  • [11] Strasky J., Stress ribbon and pedestrian bridges
  • [12] Żółtowski K., Pieszy na kładkach. Obciążenia i odpowiedź konstrukcji
  • [13] Biliszczuk J., Barcik W., Machelski C., Osnyk J., Sadowski K., Pustelnik M., Projektowanie stalowych kładek dla pieszych
  • [14] Bachmann H. and others, Vibration problems in structures
  • [15] Bachmann H., Seiler C., „Lively” Footbridges - a Real Challenge
  • [16] Huttner S., A uniform model for pedestrian induced loads for different types of motion - theory, experimental test practical application
  • [17] Setra Footbridges: Assessment of vibrational behavior of footbridges under pedestrian loading
  • [18] Strasky J., DS-L Stress - ribbon footbridges
  • [19] Clanek S., Mlakar R., Markelj V., Bedenik B. S., Natezni trakovi pri mostogradniji stress - ribbon Bridges
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BTB6-0007-0099
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.