PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Model funkcjonalny terminala kontenerowego ukierunkowany na środki transportu

Autorzy
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Functional model of a cargo terminal focusing on transport devices
Konferencja
Logistyka, systemy transportowe, bezpieczeństwo w transporcie - LOGITRANS (VII ; 14-16.04.2010 ; Szczyrk, Polska)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W pracy sformułowano w rezultacie analizy dostępnej literatury obszary prac ukierunkowane na eksploatację terminali kontenerowych. Scharakteryzowano środki transportowe stosowane w terminalach oraz przedstawiono model funkcjonalny terminala kontenerowego zorientowany na zagadnienia transportowe.
EN
The paper is reviewing today problems that were undertaken regarding to container terminals operation. Used in terminals transport devices were described, as well as the functional model of the container terminal focusing on transportation problems have been discussed.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Opis fizyczny
Pełny tekst na CD, Bibliogr. 36 poz., rys.
Twórcy
autor
autor
  • Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, 30-059 Kraków, al. Mickiewicza 30, szpytko@agh.edu.pl
Bibliografia
  • [1] ABIresearch: Electronic container tracking white paper. New York-Londyn-Tokyo- Hong-Kong, 2004.
  • [2] Bruce G., Raghavan S., Wasil E.: The Vehicle Routing Problem: Latest Advances and New Challenges. Springer, 2008 (ISBN 9780387777788).
  • [3] Charchalis A., Krefft J.: Main dimensions selection methodology of the container vessels in the preliminary stage. Journal of KONES Powertrain and Transport, vol. 16, no 2, pp.71–78, Warsaw, 2009 (ISSN 1231-4005).
  • [4] Chmurawa M.: Logistyczne uwarunkowania technologii przeładunku kontenerów. Biuletyn Maszyny Dźwigowo-Transportowe, OBRDiUT Detrans, Bytom, nr 2, 1996.
  • [5] Farahani Z.F., Laporte G., Miandoabchi E., Bina S.: Designing efficient methods for the tandem AGV network design problem using tabu search and genetic algorithm. Int. J. Adv. Manuf. Technol., vol. 36, pp. 996–1009, 2008.
  • [6] Gademann A.J., van de Velde S.L.: Positioning automated guided vehicles in a loop layout. European Journal of Operational Research, vol. 127, pp. 565–573, 2000.
  • [7] Günther H., Kim K.H.: Container terminals and terminal operations. OR Spectrum 28, pp. 437 – 445, 2006.
  • [8] Heymann E.: Prospects for the container shipping industry. IQPC Container Terminal Business 2009, Hamburg, 2008.
  • [9] Katta G.M., Liu J., Wan Y.W., Linn R.: A decision support system for operations in a container terminal. Decision Support Systems, no 39, pp. 309 - 332, 2005.
  • [10] Kim K.H., Guenther H. (Eds): Container terminals and cargo systems. Design, operations management and logistics control issues. Springer Verlang, Berlin- Heiderberg, 2007 (ISBN 978-3-540-49549-9).
  • [11] Kim K.H.: Evaluation of the number of rehandles in container yard. Comput Ind. Eng., vol. 23, no 4, pp. 701-711, 1997.
  • [12] Kozan E.: Increasing the operational efficiency of container terminals in Australia. J. Oper. Res. Soc., vol. 48, no 2, pp. 151 -161, 1997 (ISSN 0160-5682).
  • [13] Kwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M.: Transport intermodalny w sieciach logistycznych. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2008.
  • [14] Laporte G., Farahani R.Z., Miandoabchi E.: Designing an efficient method for tandem AGV network design problem using tabu search. Applied Mathematics and Computation, vol. 183, pp.1410–1421, 2006.
  • [15] Liu C.L., Jula H., Ioannou P.A.: A simulation approach for performance evaluation proposed automated container terminals. Proceedings of the IEEE Intelligent Transport Systems Conference, Oakland, CA, pp 565-570, 2001.
  • [16] Nam K.C., Ha W.I.: Evaluation of handling systems for container terminals. Coastal and Ocean Engineering, vol. 127, no 3, pp.171–175, 2001.
  • [17] Orphan V.J., Muenchau E., Gormley J, Richardson R.: Advanced ray technology for scanning cargo containers. Applied Radiation and Isotopes, vol. 63, pp.723–732, 2005.
  • [18] Qiu L., Hsu W.J, Huang S.Y., Wang H.: Scheduling and routing algorithms for AGVs: a survey. Int. J. Prod. Res., vol. 40, no 3, pp.745–760, 2002.
  • [19] Sezen B.: Modeling automated guided vehicle systems in material handling. Dogus Ueniversitesi Dergisi, vol. 4 (2), pp.207–216, 2003.
  • [20] Ślubowski S.: Rynek transportu i logistyki w Polsce. ING Bank Śląski, Dokument elektroniczny, 55 stron, 2007.
  • [21] Szpytko J. (Red): Reorganizacja technicznych procesów działania w przedsiębiorstwach w aspekcie globalizacji rynku. Oficyna Cracovia, Kraków, 2000.
  • [22] Szpytko J., Hyla P., Chodacki J.: Rozwój urządzeń do obsługi kontenerowej jednostki ładunkowej. Materiały XXII Konferencji Naukowej Problemy Rozwoju Maszyn Roboczych, styczeń 2009, Zeszyty Naukowe nr 12, str.157–158, Politechnika Świętokrzyska, Kielce, 2009.
  • [23] Szpytko J., Kocerba A.: Wybrane aspekty bezpieczeństwa i niezawodności rozproszonych środków transportu. ITE, Kraków-Radom, 2008 (ISBN 978-83- 7204-679-6).
  • [24] Wiśnicki B. (Red.): Vademecum Konteneryzacji - Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej. Wydawnictwo LINK, Szczecin, 2006 (ISBN 83-909749-9-1).
  • [25] Young J.L., Suh J.H., Lee J.W., Kwon S. L.: Driving control of an AGV for an automated container terminal using an immunized PID controller based on cellmediated immunity. Artif Life Robotics, vol. 9, pp.90 - 95, 2005.
  • [26] Yun W.Y., Choi Y.S: A simulation model for container-terminal operation analysis using an object-oriented approach. Int. J Prod. Econ, vol. 59, pp. 221-240, 1999.
  • [27] Buchheit M., Kuhn N., Mueller J.P., Pischel M.: MARS: Modeling a multiagent scenario for shipping companies, European Simulation Symposium (ESS-92), Dresden, pp.302-306, 1992.
  • [28] Degano C., Pellegrino A.: Multi-Agent Coordination and Collaboration for Control and Optimization Strategies in an Intermodal Container Terminal. IEEE International Engineering Management Conference (IEMC-2002), Cambridge, UK, IEEE, 2002.
  • [29] Thurston T., Hu H.: Distributed Agent Architecture for Port Automation, 26th International Computer Software and Applications Conference (COMPSAC 2002), Oxford, UK. pp.81-90, 2002.
  • [30] Bredin J., Kotz D., Rus D.: Market-based Resource Control for Mobile Agents, Proceedings of the Autonomous Agents 98’ Conference, Minn. MN., pp.197-204, 1998.
  • [31] Gosh S., Lee T.: Modeling and Asynchronous Distributed Simulation: Analysing Complex Systems. IEEE Press, New York, p.19, 2000.
  • [32] Huang S.Y., Hsu W.-J., Chen C., Ye R., Nautival S.: Capacity analysis of container terminals using simulation techniques. International Journal of Computer Applications in Technology, vol. 32 , Issue 4, pp. 246-253, November 2008.
  • [33] Asosheh A., Afshinfar A., Kharrat M., Ramezani N.: A network model for the intelligent marine container tracking. AIC'08: Proceedings of the 8th conference on applied informatics and communications, World Scientific and Engineering Academy and Society (WSEAS), pp. 303-308, August 2008.
  • [34] Schaefer S.: Secure trade lane: a sensor network solution for more predictable and more secure container shipments. Companion to the 21st ACM SIGPLAN symposium on Object-oriented programming systems, languages, and applications, pp. 839 - 845, 2006.
  • [35] TMS: Proceedings 6th Annual Terminal Management Seminar, Strategies & technology to drive new operational efficiences, Bonhill House, London, 27 – 28 October 2008.
  • [36] Hui Z., Junqing S.: Research on Container Terminal Scheduling System Based on Multi-agent. Case, pp.399-402, IITA International Conference on Control, Automation and Systems Engineering, 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPL8-0020-0059
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.