PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Lokomotywy elektryczne serii E405/E412 kolei włoskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Electrical locomotives class E405/E412 in Italian Railways
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Do lat 80. XX w. koleje włoskie w zasadzie nie eksploatowały lokomotyw wielosystemowych, tj. zdolnych do pracy zarówno pod prądem przemiennym (lokomotyw transformatorowych), jak i stałym, stosowanym u siebie (3 kV DC). Wjazd na sieć kolejową sąsiedniej Francji (1,5 kV DC) lokomotyw elektrycznych FS był wprawdzie praktykowany, ale komunikacja z krajami niemieckojęzycznymi, używającymi prądu 1,5 kV 16,7 Hz, wymagała wymiany lokomotyw na granicy.
Rocznik
Strony
45--48
Opis fizyczny
Bibliogr. 8 poz., tab., fot.
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] Cherubini F.: Materiale motore 2005. ETR Editrice Transporti su Rotaire Salo (Brescia) 2005.
  • [2] Cortese V. M.: Nasce l'E412-gli antenati, Salo, ETR, 1997.
  • [3] Materiały udostępnione przez koncern ADtranz/Bombardier.
  • [4] Pautasso S.: TuttoTreno n. 243 - speciale E412/E405. Ponte San Nicoló, Duegi Editrice, 2010.
  • [5] Rusak R.: Od Pafawagu do Bombardiera. 60 lat Państwowej Fabryki Wagonów Pafawag we Wrocławiu. EmiPress Łódź 2005.
  • [6] Świat kolei, roczniki 2000-2010; PKMK Poznań/EmiPress Lódż.
  • [7] Technika Transportu Szynowego 12/1997. EmiPress Lódż.
  • [8] Vanni L: Materiele di trazione elettrico. Analisi, funzionamento e scheme elettrici delie locomotive dalia E.626 alla E.403.Libri Sandit 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPK6-0018-0006
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.