PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Application of customer relationship management (CRM) in agriculture

Autorzy
Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
PL
Zastosowanie zarządzania relacjami z klientami (CRM) w rolnictwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Business decisions supported by strategy of customer relationship management CRM are interesting for: retail networks, telecom operators, banks, insurance companies, travel agencies, but also for agricultural organizations. This paper highlights the importance of IT development of customer relationship management strategy. The development of information technology in agricultural organizations and easier and cheaper access to it, enables the development of electronic relationships with customers (e-CRM) which simplifies and automates the dialogue with customers and provides an answer to their requests in real time, which leads to increase of customer loyalty and satisfaction. This business strategy helps agricultural organizations to adapt their products and services for each client.
PL
Decyzje biznesowe wspierane przez strategie zarządzania relacjami z klientem CRM są interesujące dla: sieci handlowych, operatorów telekomunikacyjnych, banków, firm ubezpieczeniowych, biur podróży, ale także dla organizacji rolniczych. Artykuł ten podkreśla znaczenie rozwoju IT w strategii zarządzania relacjami z klientem. Rozwój technologii informatycznych w organizacji rolniczych, łatwiejszy i tańszy dostęp do nich, umożliwia rozwój elektronicznych relacji z klientami (e-CRM) które automatyzują i upraszczają dialog z klientami i stanowi odpowiedź na ich potrzeby w czasie rzeczywistym, co prowadzi do wzrostu ich satysfakcji i lojalności. Ta strategia biznesowa pomaga organizacjom rolniczym w ulepszaniu swoich produktów i usług dla każdego klienta.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
151--161
Opis fizyczny
Bibliogr. 16 poz.
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1]. Hanić H., Savremeni koncepti marketing menadžmenta (Modern concepts of marketing management), International Conference, Management 2010 Krusevac
  • [2]. Goldenberg B. J. CRM in Real Time - Empowering Customer Relationshps. Medford, New Jersey: Informatino Today, Inc., 2008
  • [3]. Milović B., The Basic Reasons for the Failure of CRM Implementation, Eighth AIMS Internacional Conference on Management, Ahmedabad: AIMS, 2011, pp. 1-4
  • [4]. Infodev.org Information & Communication Technologies (ICT) in Agriculture Sourcebook: Project Concept Note. Retrieved September 3, 2012 from www.infodev.org: www.infodev.org/en/Document.931.pdf
  • [5]. FAO. (n.d.). Internet Applications in Suport of Sustanible Rura and Agricultural Development. Retrieved Seprember 2, 2012, from fao.org: http://www.fao.org/docrep/w6840e/w6840e05.htm
  • [6]. Gelb E., Maru A., Brodgen J., Dodsworth E., Samii R., Pesce V., Adoption of ICT Enabled Information Systems for Agricultural Development and Rural Viability. ICT Adoption Workshop at the IAALD-AFITA-WCCA Conference 2008 Atsugi Japan
  • [7]. Hanić H., Domazet I., Managing Customer Relationship Within Financial Organizations. Polish Journal of Management Studies 2011. Vol. 4
  • [8]. Lovreta S., Berman B., Petković G., Veljkovic S., Crnkovic J., & Bogetic Z., Menadžment odnosa sa kupcima (Customer Relationship Management), Beograd: Data i Ekonomski fakultet Beograd, 2010
  • [9]. Goncharuk A.G., Managing Enterprise performance in the food industry. Polish Journal of Management Studies 2012. Vol. 5
  • [10]. Tores A. J., Aktigde J. T., Gray A. W., Bohelije M., & Windows R., An Evalution of Customer Relationship Management (CRM) Practices among Agribusiness Firms, International Food and Agrbusiness management Review, Volume 10, Issue 01/2007, pp. 36-56
  • [11]. Milovic B., Application of CRM Strategy. International Conference on Technology and Business Management. March 26-28, 2012
  • [12]. Aker J.C., Dial „A” for Agriculture - A Review of Information and Communication Technologies for Agricultural Extension in Developing Countries. Center for Global Development, Working Paper 269, September 2011
  • [13]. May J., Karugia J., Ndokweni М., Information And Communication Technologies And Agricultural Development In Sub-Saharan Africa - Transformation And Employment Generation. African Economic Research Consortium (AERC) May 25, 2007
  • [14]. Polous N. (2009). Changing the Game in Agribusiness. Retrieved August 1, 2012, from www.crmcompas.com: http://www.crmcompass.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6:changing-the-game-in-agribusiness-crm&catid=2:blog-content&Itemid=3.
  • [15]. Dzopalic M., Zubovic K., Bradic-Martinovic A., Effective Implementation of E-CRM Strategy. Polish Journal of Management Studies 2010. Vol 1
  • [16]. CRM im Agribusiness, Retrieved July 11, 2012, from Agrifood Consulting GmbH: http://www.agrifood-consulting.de/index.php?id=500
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPC8-0004-0012
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.