PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Technical state assessment of a light rail track wear based on tramway dynamic model

Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
PL
Ocena stanu technicznego zużycia toru tramwajowego w oparciu o model dynamiczny lekkiego pojazdu szynowego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article presents an approach of a technical state monitoring method in aimed to the railway track wear diagnostic and its influence on the rail vehicle dynamics. The method is based on the vehicle dynamic response measurements in order to determinate principle excitations and their influence on the vehicle ride safety. Measurements are performed with accelerometers and inclinometers mounted on the measuring bogie. In this paper, authors present assumptions, methodology, the most important results and conclusions of performed numerical and experimental research.
PL
W artykule przedstawiono propozycję metody monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego w aspekcie diagnostycznym oraz wpływ jego zużycia na dynamikę pojazdu szynowego. Prezentowana metoda bazuje na pomiarze odpowiedzi dynamicznej pojazdu w celu określenia zasadniczych wymuszeń oraz ich wpływu na bezpieczeństwo jazdy pojazdu szynowego. W pomiarach wykorzystano akcelerometry i inklinometry zainstalowane na wózku pomiarowym. W referacie autorzy zaprezentowali założenia, metodykę, najważniejsze wyniki oraz podsumowanie przeprowadzonych badań numerycznych i eksperymentalnych.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
37--40
Opis fizyczny
Bibliogr. 7 poz., rys.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
  • [1] Alippi C., Casagrande E., Scotti F., Piuri V.: Composite Real-Time Image Processing for Railways Track Profile Measurement. IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement, vol. 49, no. 3, June 2000.
  • [2] EN 14363:2005, Railway applications - Testing for the acceptance of running characteristics of railway vehicles - Testing of running behaviour and stationary tests.
  • [3] Firlik B.: Light Rail Vehicle Running Safety Analysis on a Worn Track Profile, Ist International Interdisciplinary Technical Conference of Young Scientists InterTech’2008, 17-18.04.2008 Poznań.
  • [4] Madejski J., Grabczyk J.: Continuous geometry measurement for diagnostics of tracks and switches. International Conference on Switches: Switch to Delft 2002, Delft University of Technology, The Netherlands, 2002.
  • [5] Transit Cooperative Research Program - Report 57, “Track Design Handbook for Light Rail Transit” Transportation Research Board, National Research Council. National Academy Press, Washington, D.C., 2000.
  • [6] Wildi T., Glaus R.: A Multisensor Platform for Kinematic Track Surveying. 2nd Symposium on Geodesy for Geotechnical and Structural Engineering, May 21-24, 2002, Berlin.
  • [7] www.bksv.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BAR0-0042-0122
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.