Identyfikatory
Warianty tytułu
Role of GIS in region tourism promotion
Konferencja
Ogólnopolskie Sympozjum Geoinformacji „Geoinformacja zintegrowanym narzędziem badań przestrzennych” (15-17.09.2003 ; Wrocław – Polanica Zdrój, Polska)
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnich latach obserwujemy wzrost znaczenia branży turystycznej w Polsce. Gałąź ta ma szczególne znaczenie w rozwoju regionalnym. Odpowiednie promowanie infrastruktury turystycznej jest jednak utrudnione ze względu na brak środków w jednostkach samorządowych wspomagających rozwój turystyki w regionie, na przeprowadzenie odpowiedniej kampanii reklamowej. Istotne jest również to, iż większość bazy noclegowej znajduje się w posiadaniu drobnych podmiotów gospodarczych, których nie stać na kosztowne reklamowanie swoich obiektów. Rozwiązaniem zarówno dla lokalnych jednostek samorządowych, jak również dla przedsiębiorców z branży turystycznej mogłaby być odpowiednio zredagowana numeryczna mapa turystyczna udostępniona w Internecie
Last decades have brought much increase in importance of tourism in Poland. This branch is especially important to regional development. For lack of finance resources a proper advertising campaign cannot be carried out by local authority. Also small business, which concentrates most tourism infrastructure, cannot deal with usually very expensive promotion. So it is very important to accumulate any available finances for some, rather cheap, advertisement activity. On the other hand it is obvious that an internet tourism map is not expensive solution especially if the cost is calculated per a customer. Thus this kind of promotion seems to be very desirable for local authorities as well as for tourism businessmen.
Rocznik
Tom
Strony
129--133
Opis fizyczny
Bibliogr. 8 poz.
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Katedra Fotogrametrii i Teledetekcji
Bibliografia
- 1. Guziur P.: Marketing w Internecie, Helion, Gliwice, 2001.
- 2. Kowalczyk A.: Geografia turyzmu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- 3. Kucharek T.: http://republika.pl/prosilver
- 4. Robinson A., Sale R., Morrison J.: Podstawy Kartografii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1998.
- 5. Warszyńska J. Jackowski A.: Podstawy geografii turyzmu. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.
- 6. Leszczyńska M.: Koncepcja numerycznej mapy turystycznej Recenzowany artykuł zamieszczono w Biuletynie Naukowym ART w Olsztynie 1998
- 7. Leszczyńska M.: (1999); Numeryczna mapa turystyczna, Recenzowany artykuł zamieszczono w materiałach konferencyjnych Artykuł na konferencję PTIP „Systemy Informacji Przestrzennej”.
- 8. Leszczyńska M.: Numeryczna mapa turystyczna – jej zastosowanie i możliwości w Internecie. Rozprawa doktorska pod kierunkiem prof. dr hab. I. Gajderowicza Olsztyn 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-6dca552d-18cc-48ee-b1f2-786a731d0835
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.