Identyfikatory
Warianty tytułu
Analysis of the railway embankment stability after modernization on the example of Brzeg –Oława section
Konferencja
Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym = Modern technologies and management systems for rail transport (29.11-01.12.2017 ; Zakopane, Polska)
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki modelowania numerycznego nasypu kolejowego na odcinku Brzeg – Oława. Analizę stateczności przeprowadzono w jednym reprezentacyjnym przekroju, charakteryzującym się brakiem stateczności. W celu poprawy warunków stateczność przekroju, zastosowano wzmocnienia w postaci geosyntetyków. Została również wzmocniona górna warstwa korpusu, poprzez wbudowanie warstwy ochronnej. Analiza pokazała, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kilku metod wzmacniania. Każdy przypadek niestateczności należy rozważać indywidualnie. Do analizy zostało wykorzystane oprogramowanie Midas GTS NX.
The results of railway embankment numerical modelling at Brzeg – Oława section have been presented in the paper. Analysis of stability has been performed at one representative section, characterized by lack of stability. In order to improve the stability of the cross-section, geosynthetic reinforcements have been used. The top layer of the body has also been reinforced by incorporating a protective layer. The analysis has shown that the best solution was to use several reinforcement methods. Each case of instability should be considered individually. Midas GTS NX software was used for this analysis.
Wydawca
Rocznik
Tom
Strony
137--143
Opis fizyczny
Bibliogr. 5 poz., rys., tab.
Twórcy
autor
- Politechnika Krakowska, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków tel.: +48 12 628 2534
autor
Bibliografia
- [1] Geopartner, Dokumentacja geologiczno – geotechniczna dla celów rozpoznania zagrożeń i opracowania założeń projektowych wraz z technologiom robót dla linii kolejowej nr 132 Bytom – Wrocław Główny, szlak Brzeg – Oława, tor nr 1 i 2 od km 141,700 do km 149,000, Kraków 2010.
- [2] Norma branżowa, Podtorze i podłoże kolejowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania. BN-88/8932-02, 1988.
- [3] Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
- [4] Shukla SK, Guler E., Advances in Reinforced Soil Structures: Proceedings of the 1st GeoMEast International Congress and Exhibition, Egypt 2017 on Sustainable Civil Infrastructures, Springer 2017.
- [5] Warunki techniczne utrzymania podtorza kolejowego Id-3, Załącznik do Zarządzenia nr 9/2009 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Warszawa 2009.
Uwagi
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-0adfdeab-216c-4221-ae7d-71c2eb8a59f1
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.