Identyfikatory
DOI
Warianty tytułu
Shaping e-mathematical competence and its impact on the learning outcome
Konferencja
Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych (XIX ; 22-24.09.2021 ; Gdańsk ; Polska)
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano doświadczenia autora w zakresie „przymusowego” zdalnego nauczania matematyki w dobie pandemii. Przedstawiono tematykę kompetencji e-matematycznych wykorzystywanych przez studentów podczas nauki matematyki. Dokonano oceny kursów zdalnych z punktu widzenia studenta przedstawiając wyniki ankiet przeprowadzanych po zakończeniu kursu. Omówiono wyniki końcowe z egzaminów jakie studenci (pierwszego roku, wybranych kierunków studiów, dwóch uczelni technicznych: Politechniki Gdańskiej i Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu) uzyskali po semestralnym kursie pracy zdalnej. Zaprezentowano analizę i wnioski dotyczące tego, w jaki sposób zdalne nauczanie wpłynęło na postępy naukowe i wyniki końcowe uzyskane przez studentów na egzaminach.
The paper focuses on the author's experience in the field of compulsory remote learning of mathematics in the pandemic era. The subject of e-mathematical competence used by students while learning mathematics is presented. The remote oneterm courses were assessed from the students' point of view, showing the results of surveys which were made after the completion of the course. The author discusses the final results of the exams achieved by the students of the first year in selected fields of study at two technical universities (i.e. Gdańsk University of Technology, Poland, and the State University of Applied Sciences in Elbląg, Poland). The analysis and conclusions are presented concerning both how remote learning influenced the scientific progress and the final exam grades obtained by the students.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
85--90
Opis fizyczny
Bibliogr. 5 poz., il., wykr., tab.
Twórcy
autor
- Politechnika Gdańska, Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość, tel.: 58 348 61 95
Bibliografia
- 1. Mokwa-Tarnowska I.: Rozwijanie umiejętności miękkich na zajęciach wspomaganych narzędziami online – kurs języka angielskiego technicznego, Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej Nr 58/2018, s. 51-56
- 2. Wata M., Żarek D.: Ocena potrzeb studentów w nauczaniu matematyki wspomaganych komputerowo na wybranych kierunkach studiów, Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej Nr 58/2018, s. 85-88
- 3. Wata M., Żarek D.: Badanie umiejętności informatycznych studentów w kontekście zajęć z matematyki, Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej Nr 65/2019, s. 121-124
- 4. Smyrnova-Trybulska E.: red.: E-learning, vol. 10, e-learning and smart learning environment for the preparation of new generation specialists. Studio NOA, Katowice, Cieszyn, 2018
- 5. Smyrnova-Trybulska E., Noskova T., Pavlova T., Yakovleva O., Morze N.: New educational strategies in contemporary Digital, Environment, Int. J. Cont. Engineering Education and Life-Long Learning, Vol. 26, No. 1, 2016.
Uwagi
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-03f8b240-2b71-4bae-9076-eeca930c6477
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.