PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 115 | 171-182
Tytuł artykułu

Witryna internetowa jako narzędzie promocji i dystrybucji oferty gospodarstw agroturystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Website as a Tool for the Promotion and Distribution of Agritourism Offer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena witryn obiektów agroturystycznych i sposobu ich wykorzystania w promocji i dystrybucji oferty turystycznej. Analizie poddano 63 witryny internetowe obiektów agroturystycznych z obszaru województwa podlaskiego. Do oceny stron wykorzystano model eMICA, stosowany m.in. do oceny witryn internetowych podmiotów branży turystycznej i dostosowany do warunków polskich. Badano rodzaj i zakres informacji, poziom interaktywności strony oraz możliwość zawierania transakcji handlowych. Przeprowadzone badania wskazują, że w zbiorowości gospodarstw agroturystycznych zdecydowanie dominuje grupa, która wykorzystuje witryny internetowe wyłącznie w celu prezentacji i promocji oferty (strona zawiera podstawowe informacje na temat oferty). (abstrakt oryginalny)
EN
This paper evaluates 63 agritourism websites in Podlaskie province to analyse their role in promotion and distribution of tourism offer. This study uses the eMICA methodological approach (adapted to Polish conditions ) used to evaluate websites from the tourist sector. The results indicate that the most of agritourism farms use the Internet sites only for the purpose of presentation and promotion of the offer (they contain only basic information about the offer). (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • BAŃSKI J., 2012: Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako czynnik zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich, Agrotec Polska i IGiPZ, Warszawa.
  • BEDNAREK-SZCZEPAŃSKA M., BAŃSKI J., 2014: Lokalizacyjne uwarunkowania oferty gospodarstw agroturystycznych w Polsce, Przegląd Geograficzny 2 (86), 245.
  • BIEŁUSZKO K., 2007: Kanały dystrybucji na elektronicznym rynku usług hotelarskich w Polsce, [w:] W. Kurek, R. Palusiński (red.), Studia nad turystyką. Prace ekonomiczne i społeczne. Geograficzne, ekonomiczne i społeczne aspekty turystyki, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 14.
  • BURGESS L., COOPER J., 2000: Extending the viability of MICA (model of internet commerce adoption) as a metric for explaining the process of business adoption of internet commerce, Paper Presented at the International Conference on Telecommunications and Electronic Commerce, Dallas.
  • CICHOMSKI G., HUTTEN-CZAPSKI F., RAŁ M., SASS W., 2011: Polska internetowa. Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, Boston Consulting Group, Warszawa.
  • DOOLIN B., BURGESS L., COOPER J., 2002: Evaluating the use of the Web for tourism marketing: a case study from New Zealand, Tourism Management 23 (5), 557-561.
  • DWORNIK B., 2013: Wakacje przez Internet. Raport Interaktywnie.com. Dostępne on-line na portalu http://interaktywnie.com.
  • DZIECHCIARZ T., 2011: Wykorzystanie witryn internetowych i poczty elektronicznej w marketingu agroturystyki na przykładzie województwa lubelskiego, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 23, 30-39.
  • GUS, 2014: Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2014 r., Warszawa.
  • JAGUSIEWICZ A., BYSZEWSKA-DAWIDEK M., 2010: Turystyka wiejska w 2010 roku, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • JASIŃSKI A., 2012: Skuteczność promocji z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych w świetle opinii ich użytkowników. Model portalu internetowego dla regionu, Acta Innovations 4, 56.
  • KOSMACZEWSKA J., 2010: Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce, Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 9 (4), 225-232.
  • KRÓL K., 2015: Funkcjonalność oraz funkcje internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych, Economics and Management 1, 345.
  • KRZYŻANOWSKA K., WOJTKOWSKI R., 2012: Rola Internetu w promocji usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne 5, 1, 48.
  • LIN D., ZHOU Z., GUO X., 2009: A Study of the Website Performance of Travel Agencies Based on the EMICA Model, J. Service Science & Management 3, 181-185.
  • MRiRW, 2015: Rolnictwo i gospodarka żywnościowa w Polsce, Warszawa.
  • PITRUS E., 2007: Internet w polskiej turystyce, Prace Geograficzne 117, 278.
  • PLATANIA M., 2014: Agritourism Farms and the Web. An Exploratory Evaluation of their Websites, Agris on-line Papers in Economics and Informatics 6, 3, 54-56.
  • RUSIECKI P., 2007: Analiza funkcjonowania serwisów internetowych biur podróży na rynku organizatorów imprez turystycznych w Polsce, [w:] T. Porębska-Miąc, H. Sroka (red.), Systemy Wspomagania Organizacji, Wyd, AE Katowice, Katowice.
  • STEPANIUK K., 2009: Ocena funkcjonalności wybranych witryn internetowych promujących działalność agroturystyczną w woj. podlaskim, Ekonomia i Zarządzanie 1, 131.
  • TALAR S., KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2014: Internet w działalności polskich przedsiębiorstw. Studia Ekonomiczne, 184, 138.
  • WOJCIECHOWSKA J., 2011: 20 lat polskiej agroturystyki - o przeszłości i przyszłości. Turyzm 21 (1-2), 69.
  • ZAWADKA J., 2010: Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie, Wyd. SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446642
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.