PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 270 | 285-293
Tytuł artykułu

Zmiany w zachowaniach nabywczych polskich e-konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in Behavior Polish E-Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych teoretycznych aspektów zachowań nabywczych e-konsumentów oraz przedstawienie wyników badań dotyczących wybranych elementów zachowań Polaków w Internecie. Pojawienie się możliwości dokonywania transakcji kupna-sprzedaży w Internecie zmieniło funkcjonowanie handlu detalicznego i rynku usług. Dostęp do informacji w Internecie pozwala konsumentowi na bardziej racjonalne i przemyślane zakupy. W artykule przedstawiono wyniki badań wskazujące na występowanie wśród polskich konsumentów efektu ROPO.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present theoretical aspects of behavior of e-consumers and present the results of research of the behavior of e-consumer in Poland. The possibility of buying and selling on the Internet has changed the functioning of the retail and services market. Access to information on the Internet allows the consumer to more rational and thoughtful shopping. The article presents the findings of occurrence among Polish consumers ROPO effect.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
285-293
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bilińska-Reformat K. (2014), Information and Communication Technologies as Determinant of the Growth in Competitiveness of Commercial Enterprise, "Handel Wewnętrzny w Polsce", Raporty IBRKK.
  • Buczyńska T. (2007), Mikroekonomia, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa-Łódź.
  • Jaciow M. (2011), Fora internetowe jako źródło informacji - możliwości i ograniczenia wykorzystania w badaniach zachowań nabywczych [w]: K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.) Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 236, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Jaciow M., Wolny R. (2011), E-consumer in Poland. Behaviours& Typology, CBiE, UE, Katowice.
  • Jaciow, M., Wolny, R., Stolecka-Makowska, A. (2013), E-consumer in Europe. Comparative analysis of behaviours, Helion, Gliwice.
  • Marciniak S. (red.) (2001), Makro i mikroekonomia. Podstawowe problemy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Nasiłowski M. (2006), System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, KeyText, Warszawa.
  • Oleksiak A., Białek J. (2008), Mikroekonomia, KeyText, Warszawa.
  • Pęgowski M.P., (2006), Między słowami. O wieloznaczności terminologii internetowej [w:] Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń, A. Przybylska, A. Tarkowski, J.M. Zając (red.) Re: Internet - społeczne aspektu medium, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Piorunowska-Kokoszko J. (2014), Efekt ROPO i jego wpływ na komunikację w sektorze e-commerce, "Logistyka", nr 3.
  • Wiszniewski Z. (red.) (1997), Mikroekonomia współczesna. Syntetyczne ujęcie, WSBFiZ, CEiRB, Warszawa.
  • Wolny R. (2015), Efekt ROPO w procesie zakupu usług konsumentów z Niemiec, "Marketing i Rynek", nr 8.
  • [www 1] www.ec.europa.eu (dostęp: 15.07.2015).
  • [www 2] http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/scoreboard/poland.
  • [www 3] http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=isoc_ci_ in_h&lang =en.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444648
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.