Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Internal Market of Business Groups as a Substitute for Business Networks
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę określenia substytutów sieci międzyorganizacyjnej. Wskazany został przede wszystkim wewnętrzny rynek grupy kapitałowych jako substytut powiązań sieciowych. Zaprezentowano także badania pilotażowe dotyczące skali wykorzystania wewnętrznego rynku przez polskie grupy kapitałowe. (abstrakt oryginalny)
The main objective of the article is an attempt to identify substitutes for inter-organizational network. The authors primarily indicated the internal market in the capital group as a substitute for network connections. There is also presented a pilot study on the scale of the use of the internal market by the Polish capital groups. (original abstract)
Rocznik
Strony
333-344
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- [1] Aluchna M. (2010), Kierunki rozwoju grup kapitałowych. Perspektywa międzynarodowa, OW SGH, Warszawa.
- [2] Aurik J.C., Jonk G.J., Willen R.E. (2003), Rebuilding the Corporate Genome. Unlocking the Real Value of Your Business, John Wiley& Sons, Inc. Hoboken, New Jersey.
- [3] Czakon W. (2012), Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna a Wolters Kluwer bussines, Warszawa.
- [4] Powell W.W. (1990), Neither Market Nor Hierarchy: Network Forms of Organization, "Research in Organizational Behavior", vol. 12.
- [5] Romanowska M. (2010), Dylematy strukturalne współczesnych przedsiębiorstw [w:] Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem [red.] H. Jagoda i J. Lichtarski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- [6] Romanowska M. (red.) (2011), Polskie grupy kapitałowe. Strategie i struktury, PWE, Warszawa.
- [7] Sikacz H. (2011), Ocena sytuacji finansowej operacyjnych grup kapitałowych, WoltersKluwer, Warszawa.
- [8] Strużyna J. (2013), "Myślenie sieciowe" - próba oceny oryginalności naukowej, [w:] Paradygmat sieciowy. Wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, [red.] A. Karbownik, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396171