Czasopismo
2015
|
nr 39 Marketing przyszłości .Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z otoczeniem
|
257-265
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Key Marketing Processes and their Role in Marketing Channel
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł jest głosem w dyskusji nad koncepcją systemu marketingowego jako środowiska rynkowego, w którym kształtowana jest wartość dla klienta. Na bazie krytyki klasycznej koncepcji marketingu oraz praktyki agresywnego marketingu behawioralnego, wspieranego nowoczesnymi technologiami informacyjnymi, przedstawiono założenia systemu marketingowego, opartego na triadzie: producent - klient - organizator rynku. W środowisku tym zachodzą istotne procesy kreowania i uzgadniania wartości, wpływające na kierunek aktywności innowacyjnej i biznesowej producenta. (abstrakt oryginalny)
The paper is the voice in the discussion about the concept of marketing system as the market environment in which the customer value is being shaped. The assumptions of marketing system based on the triad: producer - customer - organizer of the market are presented on the basis of the criticism of the classic concept of marketing as well as the practice of aggressive behavioral marketing backed up with modern information technologies. In this environment some essential processes creating and agreeing on the value, affecting direction of innovative and business activity of the producer are taking place. (original abstract)
Rocznik
Strony
257-265
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Lubelska
Bibliografia
- Christensen C.M., Raynor M.E., Innowacje. Napęd wzrostu, Studio Emka, Warszawa 2008.
- Clark T., Osterwald A., Pigneur Y., Model biznesowy, Wyd. Helion, Gliwice 2010.
- Czakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
- Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2005.
- Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Marketing wobec wyzwań wynikających ze zrównoważonego rozwoju, w: Marketing - ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010.
- Skowron S., Marketing w procesie odnowy strategicznej przedsiębiorstwa, artykuł zgłoszony na VIII Ogólnopolską Konferencję Naukową z cyklu Zarządzanie rozwojem organizacji pt. Od kryzysu do sukcesu w biznesie, Politechnika Łódzka 2015.
- Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.
- Skowron S., Szymoniuk B., Marketing and sustanainable development, "Problemy Ekorozwoju - Problems of Sustainable Development" 2014, Vol. 9, No. 2.
- Walukiewicz S., The market triple, "Central European Journal of Operations Research" 2014, Vol. 22, Iss. 4.
- Żabiński L., Marketing w dobie światowego kryzysu gospodarczego, w: Marketing - ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171389253