Czasopismo
2015
|
nr 39 Marketing przyszłości .Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z otoczeniem
|
109-120
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Effects of Blogger Recommendations on Young Adults' Online Purchase Intention
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań własnych dotyczących wykorzystania rekomendacji blogerów przy podejmowaniu decyzji nabywczych przez osoby w wieku 15-25 lat. Analizie poddano dane z 299 kwestionariuszy wypełnionych przez studentów. Wyniki wykazały, że korzystanie z rekomendacji blogerów zależy od poziomu zaangażowania się czytelników w lekturę bloga. Ponadto ustalono, że postrzeganie przydatności rekomendacji blogerów oddziałuje na postawę wobec zakupów w internecie.(abstrakt oryginalny)
The paper contains the results of own research relating to the use of blogger recommendations when making purchasing decisions by people aged 15-25. A survey involving 299 students as participants is analyzed. The results show that the use of blogger recommendations depends on the involvement of the readers in reading a blog. Moreover, it is determined that the perception of the usefulness of bloggers' recommendations influences the attitude towards shopping online.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
109-120
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- Bearden W.O., Etzel M.J., Reference group influence on product and brand purchase decisions, "Journal of Consumer Research" 1982, Vol. 9, No. 2.
- Cheong H.J., Morrison M.A., Consumers' reliance on product information and recommendations found in UGC, "Journal of Interactive Advertising" 2008, Vol. 8, No. 2.
- Goldsmith R.E., Horowitz D., Measuring motivations for online opinion seeking, "Journal of Interactive Advertising" 2006, Vol. 6, No. 2.
- Hsu C.L., Lin J.C.C., Chiang H.S., The effects of blogger recommendations on customers' online shopping intentions, "Internet Research" 2013, Vol. 23, No. 1.
- Huang M., Cai F., Tsang A.S.L., Zhou N., Making your online voice loud: the critical role of WOM information, "European Journal of Marketing" 2011, Vol. 45, No. 7.
- Katz E., Lazarsfeld P.F., Personal influence: The part played by people in the flow of mass communications, The Free Press, New York 1955.
- Lepkowska-White E., Are they listening? Designing online recommendations for today's consumers, "Journal of Research in Interactive Marketing" 2013, Vol. 7, Iss. 3.
- Radziszewska A., Perspektywy rozwoju internetowych rekomendacji konsumenckich, www.pim.wzr.ug.edu.pl/pim/2013_1_1_38.pdf.
- Sussan F., Gould S., Weisfeld-Spolter S., Location, location, location: the relative roles of virtual location, online Word-Of Mouth (eWOM) and advertising in the new-product adoption process, "Advances in Consumer Research" 2006, Vol. 33, No. 1.
- Wu W., Lee Y., The effect of blog trustworthiness, product attitude, and blog involvement on purchase intention, "International Journal of Management & Information Systems" 2012, Vol. 16, No. 3.
- Yilmaz B.S.P., Ozdogan O.N.P., Blogs as a means of information sharing among tourism consumers: the case of Turkey, Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, Biennial International Congress, Tourism & Hospitality Industry, 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388839