PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 37-45
Tytuł artykułu

Skuteczność wybranych form komunikacji marketingowej w determinowaniu decyzji nabywczych - wyniki badań

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Effectiveness of Selected Forms of Marketing Communication in Buying Decisions Determining - Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę oceny znaczenia niektórych czynników mogących warunkować decyzje zakupowe nabywców, dotyczące dóbr wygodnego zakupu oraz dóbr wybieralnych. Przedstawiono również opinie konsumentów na temat roli popularnych działań promocyjnych (reklamy, publicity, promocji sprzedaży, konkursów dla klientów). Mimo, iż nie odzwierciedlają one z pewnością rzeczywistej skuteczności ich zastosowania, pozwalają na poznanie sposobów postrzegania promocyjnych działań przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is an attempt to evaluate the importance of some factors, which can condition shopping decisions of buyers, regarding convenience goods and shopping goods. There are also presented differential opinions of consumers onto subject of importance of some popular promotional efforts (advertising, publicity, sales promotion, games for customers). As they certainly do not reflect the real effectiveness of their occurrence, they enable recognizing the ways of perception of enterprise's promotional activities. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002, s. 289
  • Podstawy marketing. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 2000, s. 79
  • R.L. Sandhusen: Marketing. Barron's Educational Series, New York 1987, s. 149.
  • G.R. Foxall, R. Goldsmith: Psychologia konsumenta dla menedżera marketing. PWN, Warszawa 1998, s. 41.
  • G. Hajduk: Uwarunkowania decyzji zakupu materialnych dóbr konsumpcyjnych - wyniki badań. "Handel Wewnętrzny" 2006, numer specjalny 10, s. 184-185.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366517
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.