Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 77 Samorząd terytorialny wobec procesów rozwoju, partnerstwa i współpracy : VII Forum Samorządowe | 167-178
Tytuł artykułu

Sponsoring jako czynnik rozwoju instytucji kultury

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sponsorship as a Developmental Factor of the Cultural Entity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sponsoring kultury jest zjawiskiem stosunkowo nowym w polskiej rzeczywistości gospodarczej i niewątpliwie jest najpopularniejszą formą współpracy biznesu ze sferą kultury. Z roku na rok zyskuje on na powszechności i zarazem odnotowuje rosnące znacznie w świadomości społecznej. Wiele instytucji, organizacji i twórców nie mogłoby egzystować bez tej formy pomocy. Dziś sponsoring kultury to nie tylko forma komunikacji z otoczeniem, ale także pomoc w budowaniu świadomości marki, podniesieniu poziomu jej rozpoznawalności czy budowaniu lojalności klientów. Nie można więc go uznać wyłącznie za działania promocyjne, bowiem łączy promocję firmy z pomocą innym. (fragment tekstu)
EN
The article presents the essence of sponsorship, as a factor in the development of cultural institutions. Sponsorship, being one of elements of enterprises promotion strategy. The commitment of enterprises in funding culture is their compliment to promotion of their activity, and on the other hand improvement of company's image. (author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Datko M., Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania, Poznań 2003.
  • Grzybek M., Woźniak M., Obszary działań sponsoringu i jego wpływ na decyzje nabywcze, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej nr 8, Zarządzanie i Marketing nr 237, Rzeszów 2007.
  • Krakowiak K., Sponsoring kultury i sztuki, "Biuletyn EBiB" 2004, nr 9 (60).
  • Polakowska-Kujawa J., Sponsoring - aspekty prawne i gospodarcze, Poltext, Warszawa 1994.
  • Przychodzka A., Sponsoring w teatrze, w: Zarządzanie w kulturze, t. 4, red. Ł. Gawła, K. Plebańczyk, E. Orzechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  • Smolski R., Smolski M., Słownik encyklopedyczny - Edukacja obywatelska, Europa, Wrocław 1999.
  • Sponsoring kultury i sztuki w praktyce, red. A. Podczaska, K. Kujawska-Krakowiak, Fundacja Commitment to Europe, Warszawa 2007.
  • Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę, wspierając innych, Business Press, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336789
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.