Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 (19) | 65-75
Tytuł artykułu

Koncepcja modelu biznesowego w zarządzaniu marketingowo-logistycznym mikroprzedsiębiorstwem w branży TSL

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Conception of Business Model in Marketing & Logistics Management of Micro Enterprise in TSL Branch
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji modelu biznesowego na podstawie badań literaturowych oraz możliwości jego zastosowania w mikroprzedsiębiorstwie w branży usług TSL. Badania własne prowadzone były w latach 2010-2014 w województwie łódzkim w sektorze mikroprzedsiębiorstw, wśród których znajdowały się firmy usługowe z branży TSL. (fragment tekstu)
EN
Connecting of marketing and logistic activities is now not co often used in micro enterprises, who not possess the modern transport and infrastructure. For the reason of growing competitiveness the micro enterprises looking for support of their market position. Involving the modern methods of organization and management need the integration the marketing and logistic knowledge. Using the conception of business model can be useful to reach the competitive position on the market of TSL services. Integration the marketing and logistic activities needs the wide knowledge about instruments as products, market and participants of TSL branch. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65-75
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Blaik P. (2010), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Blaik P., Bruska A., Kauf S., Matwiejczuk R. (2012), Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa.
  • Ciesielski M. (2004), Logistyka w strategiach firm, PWN, Warszawa.
  • Coyle J., Bardi E., Langley C. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  • Dwiliński L.(2006), Zarys logistyki przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Fechner I., Szyszka G. (red.) (2012), Logistyka w Polsce. Raport 2011, ILiM, Poznań.
  • Gołembska E., Tyc-Szmil K., Brauer J. (2008), Logistyka w usługach, PWN, Warszawa.
  • Janczewska D. (2013), Działalność marketingowa jako element strategii logistycznej przedsiębiorstw z grupy MSP, ZIwGiB, nr 2.
  • Majecka B. (2012), Uwarunkowania zachowań przedsiębiorstw transportu samochodowego na rynku przewozów rzeczy, http://studiaimaterialy.pl/wp-cono tent/uploads/2013/07/ZN-2012-ITiHM-BMajecka.pdf, dostęp: 25.05.2014.
  • Matwiejczuk R. (2006), Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa.
  • Mitkow S., Kwiatek A. (2013), Usługi logistyczne - analiza rynku w Polsce, "Systemy Logistyczne Wojsk", nr 39.
  • Olkowicz B., Branża TSL ma się dobrze, http://www.dnb.pl/pl/komentarze-ekspere tow/art25,branza-tsl-ma- sie-dobrze.html, dostęp: 01.09.2014.
  • Radziejowska G. (2011), Rozwój przedsiębiorstwa logistycznego a przewaga konkurencyjna, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, z. 56.
  • Tarnawa A., Zadura- Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011-2012, Wyd. PARP, Warszawa.
  • Rucińska D. (2011), Strategiczne aspekty kształtowania polskiego rynku usług transportowo- spedycyjno-logistycznych (TSL), referat wygłoszony na IX Kongresie Ekonomistów Polskich.
  • Rydzkowski W. (2011), Operatorzy logistyczni 3 PL i 4 PL na tle rynku TSL, https:// ekonom.ug.edu.pl/pp/download.php?OpenFile=7331, dostęp: 01.07.2014.
  • Sołtysik M. (2004), O dynamice zmian w logistyce, [w:] Sołtysik A. (red.), Kierunki rozwoju logistyki w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Stajniak M. (2007), Transport i spedycja. Podręcznik do kształcenia w zawodzie technik logistyk, ILiM, Poznań.
  • Szymonik A. (2010), Technologie informatyczne w logistyce, Placet, Warszawa.
  • Wojciechowski A. (2011), Rola jakości w łańcuchach logistycznych, "Logistyka", nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336409
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.