Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 101-115
Tytuł artykułu

Wybrane elementy jakości kształcenia w świetle badań empirycznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omawiając jakość kształcenia w szkołach wyższych należy wyraźnie odróżnić jej dwa aspekty, po pierwsze możliwość tworzenia i analizowania mechanizmów zapewniania jakości kształcenia (zewnętrzny system oceny jakości) oraz po drugie możliwość tworzenia i wdrażania systemów oceny jakości kształcenia (wewnętrzny system oceny jakości) . W ramach zinstytucjonalizowanego zewnętrznego systemu oceny jakości należy dokonać wnikliwej analizy wszystkich sfer aktywności uczelni. Analiza ta powinna mieć charakter jakościowy i ilościowy. Wszystkie aspekty działalności szkoły wyższej składają się bowiem na jej ogólną jakość oraz są ze sobą ściśle powiązane. Jakość danej uczelni zależy od właściwej działalności całej społeczności akademickiej. Kwestia jakości powinna być więc rozważana w wielu płaszczyznach: nauczania, oceniania studentów, kadry naukowo-dydaktycznej i jej rozwoju oraz programów kształcenia. Natomiast zinstytucjonalizowany wewnętrzny system oceny ma za zadanie odpowiedzieć na kluczowe - z punktu widzenia jakości kształcenia - pytania: jak funkcjonuje dana uczelnia w ramach każdej ze swoich sfer działalności i jakie są możliwości ulepszeń. Głównym celem oceny wewnętrznej jest bowiem podniesienie jakości kształcenia w danej szkole wyższej. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
101-115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Buchner-Jeziorska A., Instytucjonalne systemy zapewniania jakości kształcenia w szkołach wyższych, w: Jakość kształcenia w szkole wyższej. Doświadczenia i badania SGH, red. A. Buchner-Jeziorska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2003.
  • Ignatczyk W., Chromińska M., Statystyka. Teoria i zastosowania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2004, s. 199.
  • Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka stosowana, PWE, Warszawa 1996, s.162-163.
  • Macioł S., Tworzenie wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia - przykład SGH, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2003.
  • Steczkowski J., Zeliaś A., Statystyczne metody analizy cech jakościowych, PWE, Warszawa 1981, s. 162.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336383
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.