Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 2 | 53-61
Tytuł artykułu

Odpowiedzialny społecznie ekonomista - dylematy w realizowaniu funkcji wychowawczej w wyższych szkołach ekonomicznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pytanie, czy w wyższych szkołach ekonomicznych należy realizować funkcję wychowawczą mogłoby być zasadne w warunkach, w których proces kształcenia nie uwzględniałby relacji interpersonalnych. Jednakże nierozerwalność i komplementarność wzajemnego oddziaływania podmiotów dydaktycznych i efektywności kształcenia nakazuje przeformułowanie postawionego pytania. Jak budować wzajemne relacje leżące u podstaw kształcenia, by wyposażać młodych ekonomistów w postawy służące maksymalizowaniu wyników ekonomicznych zgodnie z dojrzałym porządkiem wartości społecznych? Odpowiedź na tak sformułowane pytanie wydaje się jeszcze trudniejsza. Wymaga dobrego rozpoznania czynników utrudniających kształtowanie pożądanych społecznie postaw studentów. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
53-61
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Adamska-Chudzińska M., Odpowiedzialność i rzetelność w akademickim nauczaniu ekonomistów - obszary pożądanych zmian, w: Dobre obyczaje w kształceniu akademickim, red. K. Kloc, E. Chmielecka, Wydawnictwo Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2004.
  • Gasparski W., Rola i znaczenie programów i kodeksów etycznych, w: Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Centrum Etyki Biznesu, Warszawa 2001.
  • Węgrzecka M., Edukacja prospołeczna ekonomistów, w: Docelowy model kształcenia na wydziale Zarządzania AE w Krakowie, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Zimbardo P. G., Leippe M. R., Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Wydawnictow Zysk i S-ka, Poznań 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171336365
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.