Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 81-88
Tytuł artykułu

Rodzaje badań marketingowych użytecznych w rozwoju nowych produktów

Warianty tytułu
Types of Marketing Research Useful in New Products Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie typowych badań marketingowych użytecznych na poszczególnych etapach rozwoju nowych produktów. Badania te ustalono na podstawie określenia istotnych decyzji i informacji rynkowych potrzebnych do ich podjęcia na każdym z etapów procesu tworzenia nowych produktów. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to determine typical marketing research that can be helpful at each stage of new products development. This research has been set by finding essential decisions and market information required to undertake it at each stage of new products development process.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • [1 ] Adams-Bigelow M., First results from the 2003 comparative performance assessment study (CPAS), [w:] K.B. Kahn (red.), The PDMA Handbook of New Product Development, 2nd ed., John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey 2005, s. 546-566.
  • [2] Cooper R.G., Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, 3rd ed., Perseus Publishing, Cambridge, Massachusetts 2001.
  • [3] Cooper R.G., Edgett S.J., Kleinschmidt E.J., Benchmarking best NPD practices - III, "Research Technology Management" 2004, vol. 47, no 6, s. 43-55.
  • [4] Crawford C.M., Di Benedetto C.A., New Products Management, 6th ed., Irwin McGraw Hill, Boston 2000.
  • [5] Dąbrowski D., Informacje rynkowe w rozwoju nowych produktów, Seria Monografie nr 93, PG, Gdańsk 2009.
  • [6] Dyjas-Pokorska A., Poławska M., Trackingi jako specyficzny rodzaj pomiaru w badaniach marketingowych, [w:] P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004, s. 117-140.
  • [7] Kaczmarczyk S., Wykorzystanie eksperymentu w procesie tworzenia nowych produktów, [w:] Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji, PWE, Warszawa 2008, s. 336-342.
  • [8] Sojkin В., Badania produktu, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 323-369.
  • [9] The PDMA glossary for new product development, [w:] K.B. Kahn (red.), The PDMA Handbook of New Product Development, 2nd ed., John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey 2005, s. 572-614.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333861
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.