Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 (7) [pol.] | 129-138
Tytuł artykułu

Schyłek przemysłu szkła kryształowego w Polsce

Warianty tytułu
Declining Years of Crystal Glass Industry in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obliczu postępującej globalizacji oraz powszechności zjawiska konkurencji na skalę światową, kluczowym aspektem dla podmiotów operujących na globalnym rynku staje się konieczność nieustannego zwiększania konkurencyjności oferowanych przez nie produktów. Z uwagi na szybką ekspansję krajów rozwijających się, ich szeroki dostęp do rynków światowych oraz coraz wyższą jakość wytwarzanych przez nie dóbr konsumpcyjnych, jedynym wyjściem dla krajowych dostawców, którzy dążą do utrzymania swojej pozycji na rynku, jest stałe obniżanie cen swoich wyrobów. W obecnych realiach gospodarczych, gdzie marże producentów są stosunkowo niewielkie, ponieważ zarabiają oni przede wszystkim na efektach skali, jest to możliwe głównie poprzez drastyczne obniżanie kosztów produkcji. (fragment tekstu)
EN
Nowadays, we all live in a global village. Over last years, the world has shrunk and life has gained a momentum. That process regards also the way in which business is operated and enterprises are run. On the one hand, they gained an access to new markets, latest technologies, cheaper labor force. On the other hand, they have to face difficulties and threats that were raised by the globalization and deal with them. This article unveils the weakness of Polish crystal glass industry in contact with the global market and the external competition. Based on the example of one of the biggest glass manufacturer in Poland it shows that the globalization makes enterprises choose: to perish or to adjust and survive. What seems to be the crucial part of this choice is that inaction equals: to perish. (original abstract)
Rocznik
Strony
129-138
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Szymański W., Czy globalizacja musi być irracjonalna, Oficyna Wydaw. SGH, Warszawa 2007.
  • Informacje Domu Maklerskiego AmerBrokers S.A. opublikowane w rekomendacji dotyczącej Grupy Irena w dn. 12.11.2003 r.
  • Sprawozdania finansowe huty IRENA za lata 2002-2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333845
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.