Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. 62 | 115-123
Tytuł artykułu

Nowy konsument w e-przestrzeni

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotne jest tworzenie klimatu zaufania konsumentów do e-zakupów. W procesie tym uczestniczą różne organizacje międzynarodowe, np. OECD. Organizacja ta wskazuje na potrzebę określenia ram prawnych dla współpracy pomiędzy krajami na rzecz wyeliminowania nieuczciwych praktyk handlowych wobec konsumentów w odniesieniu do transakcji internetowych, czyli na potrzebę budowania zaufania konsumentów poprzez: • tworzenie mocnych podstaw dla wzrostu zaufania konsumenckiego, • promowanie i zwiększenie dostępu konsumentów do systemów informacyjnych, • zapewnienie stabilnych regulacji w zakresie prawa ochrony konsumentów, • wypracowywanie elastycznych i pragmatycznych wytycznych w celu zwiększenia efektów wdrażania prawa ochrony konsumentów. Do tej akcji włączyły się także instytucje i organizacje ochrony i edukacji konsumentów w Polsce, przede wszystkim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
115-123
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Windham L., Orrton K., Dusza Nowego Konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, CeDeWu, Warszawa 2000.
  • Bombol M., Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Mróz B., Model konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych na początku lat 2000-cznych, SGH, Warszawa 2004 (maszynopis powielony). Badania przeprowadzono wśród 200 gospodarstw domowych zlokalizowanych w Białymstoku, Łodzi, Katowicach, Warszawie, Wrocławiu.
  • Diagnoza Społeczna 2003. Warunki i jakość życia Polaków, pod red. Czapińskiego J., Panka T., Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Warszawa 2004, s. 197.
  • Elektroniczna gospodarka w Polsce, pod red. Szyszko G., Śliwczyńskiego B. Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  • Handel zamiast tradycyjnych sklepów: E-zakupy za 300 mln złotych, "Gazeta Prawna" z dnia 5 kwietnia 2004 roku.
  • E-commerce, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa, sierpień 2004.
  • S. Stanisławska-Kloc, Skuteczność dostępnych środków prawnych w handlu elektronicznym a bezpieczeństwo konsumentów. Aspekty cywilnoprawne, Instytut Prawa Własności Intelektualnej, Uniwersytet Jagielloński (materiały konferencyjne).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333791
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.