Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2(10) Współczesne tendencje rozwoju turystyki w Polsce = Current Trends in the Development of Tourism in Poland | 43-59
Tytuł artykułu

Turystyka sportowa szansą rozwoju lokalnej gospodarki turystycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sport Tourism as an Opportunity for Development of the Local Tourism Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja wpływu wydarzeń sportowych na rozwój turystyki w Toruniu oraz ukazanie możliwości wykorzystania tych imprez w kształtowaniu krajowego, w tym lokalnego, ruchu turystycznego. Toruń posiada duży potencjał turystyczny (bogactwo zabytków architektury i zróżnicowaną ofertę kulturalną), a organizacja masowych imprez biegowych jako nowego produktu powinna być jednym z elementów strategii rozwoju turystyki w mieście. Umacniana i rozwijana sportowa forma ruchu turystycznego może podnieść atrakcyjność Torunia, stanowiąc zdywersyfikowany produkt, a w rezultacie stać się - obok turystyki kulturowej i biznesowej - siłą napędową ruchu turystycznego w mieście. Poprzez wykorzystanie efektu synergii możliwe jest osiągnięcie wielu korzyści w wielokierunkowym rozwoju miejskiej turystyki.(abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to identify the impact of sport events on tourism development in Torun, and the perspective indication of its usage in aspects of shaping the national and local tourism. Torun has a great potential for tourism (with its wealth of architectural monuments and diverse culture), however the creation of mass running events as a new product should be included as one of the elements of the tourism development strategy in the city. If strengthened and developed, a "sport" form of tourism can improve the attractiveness of Torun, constitute a diversified product, and as a result, become - along with cultural and business tourism - another driving force of tourism growth in the city. This is also indicative of the use of synergy and mutual benefits for the multidirectional development of urban tourism.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Augustyn M. (2008), Key trends in European sport tourism marketing, w: Teoria i praktyka marketingu w sporcie i biznesie sportowym, red. J. Klisiński, Bytom: Triada.
  • Dzięgiel A. (2013), Wpływ imprez sportowych na rozwój turystyki w Toruniu [niepubl.], Toruń: Wydział Nauk o Ziemi UMK.
  • Dzięgiel A., Lubowiecki-Vikuk A. P. (2013), Imprezy biegowe jako specyficzny rodzaj wydarzeń sportowych, Turystyka i Rekreacja. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie, nr 12(2): 119-135.
  • Gaworecki W.W. (2010), Turystyka, Warszawa: PWE.
  • Hadzik A. (2009), Wybrane imprezy kultury fizycznej jako elementy runku turystyki sportowej, w: Marketing w sporcie i turystyce sportowej, red. J. Klisiński, Bytom: Wyd. Naukowe WSEiA.
  • Hadzik A. (2010), Turystyka wielkich wydarzeń sportowych w dobie globalizacji, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, nr 9: 237-246.
  • Krawczyk Z. (2010), Tendencje rozwoju turystyki światowej, w: Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, red. B. Dobiegała-Korona, Warszawa: Almamer WSE.
  • Kurek W. (2008), Turystyka, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Liszewski S. (2002), Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze, w: Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Warszawa - Poznań: Wyd. Naukowe PWN.
  • Lubowiecki-Vikuk A. P., Basińska-Zych A. (2011), Sport and tourism as elements of place branding. A case study on Poland, Journal of Tourism Challenges and Trends, nr IV(2): 33-52.
  • Lubowiecki-Vikuk A. P., Paczyńska-Jędrycka M. (2010), Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Poznań: Bogucki Wyd. Naukowe.
  • Łobożewicz T., Bieńczyk G. (2001), Podstawy turystyki, Warszawa: Almamer WSE.
  • Różycki P. (2006), Zarys wiedzy o turystyce, Kraków: Proksnia.
  • Śniadek J., Zajadacz A. (2008), Strategia rozwoju turystyki w regionie leszczyńskim, Leszno: Wyd. PWSZ.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333419
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.