Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 12 Prace z zakresu nauk społecznych | 49-57
Tytuł artykułu

Kształtowanie społeczeństwa wiedzy poprzez wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności

Autorzy
Warianty tytułu
Shaping of the knowledge society by supporting enterprise and innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Unia Europejska jest organizacją skupiającą 27 państw i 271 regionów. Między poszczególnymi krajami członkowskimi oraz regionami występują liczne różnice, choćby związane z położeniem geograficznym, językiem czy kulturą. Jednak zasadnicza różnica dotyczy poziomu rozwoju poszczególnych regionów. Niektóre regiony europejskie, zwłaszcza ubogie, w warunkach rosnącej konkurencji tracą dystans do zamożnych. Mając tego świadomość, uważam, że konkurencyjności musimy uczyć już w szkole. Dzisiejsze czasy wymagają od naszych absolwentów nie uległości i bierności, lecz inicjatywy, przedsiębiorczości i innowacyjności. Dotychczasowe zmiany w polskim szkolnictwie są niewystarczające. Młodzieży nie dajemy prawa do samodzielnego myślenia, do aktywności, do - stanowiącej temat tego artykułu - przedsiębiorczości i innowacyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
European Union is an organization which consists of 27 countries and 271 regions. Between each member country and those regions there are a lot of differences, like those connected with geography, language or culture. However, the crucial difference concerns level of development of each region. Some of European regions, especially the poorest ones, during increasing competition are losing distance to the wealthiest ones. Having this in mind, I think that enterprise, innovation and competitiveness should be taught at school. Our graduates should be full of initiative, enterprise and self - confidence nowadays. Previous changes in our educational system are insufficient. We do not give them the right to independent thinking, activity or enterprise and initiative, which are topics of this article. Nevertheless, I am convinced that at our Polish school we can teach entrepreneurship, responsibility, competitiveness and support innovation, so necessary in European Union. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Bank Danych Lokalnych, GUS, Warszawa 2010.
  • Białoń L. (red.), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2010.
  • Francik A., Sterowanie procesami innowacyjnymi w organizacji, AE, Kraków 2003.
  • Pawlik A., Pałaszewski H., Dybała A., Wprowadzenie do nauki o gospodarowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Kielcach, Kielce 2011.
  • Stawasz E., Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999, s. 139.
  • Wołoszyn S. (red.), Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Wydawnictwo Strzelec, Kielce 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333367
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.