Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 70-80
Tytuł artykułu

Segmentacja rynku - bariery metodyczne i organizacyjne

Warianty tytułu
Market Segmentation - Methodological and Organizational Barriers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od wprowadzenia do teorii marketingu w 1956 roku przez Smitha pojęcia "segmentacja rynku" stało się ono jednym z najczęściej poruszanych zagadnień w publikacjach marketingowych. W ostatnim czasie coraz więcej uwagi w literaturze przedmiotu poświęca się ograniczeniom stosowania segmentacji i rozbieżnościom między modelami teoretycznymi a praktyką stosowania podejścia segmentacyjnego. W niniejszym tekście autorzy dokonują przeglądu literatury poświęconej tym kwestią i proponują klasyfikację barier w odniesieniu do poszczególnych etapów segmentacji rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
Since Smith introduced segmentation into marketing theory in 1956, segmentation has become one of dominant concepts in marketing literature. In the last decade there has been observed growing concern in the literature over the barriers of implementation and the gap between the theoretical models and the practice of applying segmentation approach. In this article the theory of segmentation barriers is reviewed and the taxonomy of barriers in reference to the segmentation procedure of the market is proposed. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • [1] Danneels E., Market segmentation: normative model versus business reality: an exploratory study of apparel retailing in Belgium, "European Journal of Marketing" 1995, vol. 30, iss. 6, s. 36-51.
  • [2] Dibb S., Developing a decision tool for identifying operational and attractive segments, "Journal of Strategic Marketing" 1995, vol. 3, s. 189-203.
  • [3] Dibb S., Market segmentation implementation barriers and how to overcome them, "The Marketing Review" 2005, vol. 5, s. 13-30.
  • [4] Dibb S., Simkin L., Implementation rules to bridge the theory/practice divide in market segmentataion, "Journal of Marketing Management" 2009, vol. 25/3-4, s. 375-396.
  • [5] Dibb S., Simkin L., Market Segmentation Success. Making it Happen!, The Haworth Press, New York 2008.
  • [6] Dibb S., Simkin L., Market segmentation: diagnosing and treating the barriers, "Industrial Marketing Management" 2001, vol. 30, s. 609-625.
  • [7] Dolnicar S., Lazarevski K., Methodological reasons for the theory/practice divide in market segmentation, "Journal of Marketing Management" 2009, vol. 25/3-4, s. 357-373.
  • [8] Frank R.E., Massy W.F., Wind Y., Market Segmentation, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1972.
  • [9] Franke N., Reisinger H., Hoppe D., Remaining within-cluster heterogeneity: a meta-analysis of the "dark side" of clustering methods, "Journal of Marketing Management" 2009, vol. 25/3-4, s. 273-293.
  • [10] Goller S., Hogg A., Kalafatis S.P., A new research agenda for business segmentation, "European Journal of Marketing" 1999, vol. 36, 1/2, iss. 4, s. 252-271.
  • [11] Hoek J., Gendall P., Esselmont D., Market segmentation a search for the holy grail? "Journal of Marketing Practice" 1996, vol. 2, iss. 1, s. 25.
  • [12] Jenkins M., McDonald M., Market segmentation: organizational archetypes and research agendas, "European Journal of Marketing" 1997, vol. 31, iss. 1, s. 17.
  • [13] Kotier Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Feiberg SJA, Warszawa 1999.
  • [14] Palmer R.A., Millier P., Segmentation: identification, intuition, and implementation, "Industrial Marketing Management" 2004, vol. 33, s. 779-785.
  • [15] Rutkowski I., Garbarski L., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  • [16] Smith W.R., Product differentiation and market segmentation as alternative marketing strategies, "The Journal of Marketing" July 1956, s. 3-8.
  • [17] Tonks D.G., Validity and the design of market segments, "Journal of Marketing Management" 2009, vol. 25/3-4, s" 341-356.
  • [18] Weinstein A., Handbook of Market Segmentation. Strategic Targeting for Business and Technology Firms, The Haworth Press, Binghamton, New York 2007.
  • [19] Wind Y., Issues and advances in segmentation research, "Journal of Marketing Research" 1978, vol. XV, s. 317-337.
  • [20] Yankelovich D., Meer D., Segmentacja rynku - druga odsłona, "Harvard Business Review Polska" wrzesień 2006, s. 101-112.
  • [21] Yankelovich D., New criteria for market segmentation, "Harvard Business Review" 1964, vol. 42/2, s. 83-90.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333357
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.