Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 63-69
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody environmental scanning w procesie budowy pozycji rynkowej klubu sportowego

Warianty tytułu
Using Environmental Scanning Method in the Process of Building Market Position of Sport Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowanie przewagi konkurencyjnej i pozycji rynkowej klubu sportowego powinno być oparte na wnikliwej analizie warunków otoczenia, a także rysujących się w nim szans i zagrożeń. Metoda environmental scanning pozwala na pełny monitoring bliższego otoczenia organizacji, budowanie scenariuszy wydarzeń i na tej podstawie podejmowanie decyzji marketingowych. Efektywność jej stosowania jest warunkowana systemowym podejściem do problemu badania rynku sportu i zaangażowaniem przedstawicieli zarządu klubu, którzy mają umiejętności analizowania faktów, wyciągania wniosków i przewidywania trendów rozwoju. Przewaga tej metody nad innym sposobami analizy sytuacji polega na systemowym podejściu, holistycznym ujęciu zagadnienia, koncentrowaniu się na przyszłości i możliwości wprowadzania zmian i udoskonaleń w jej stosowaniu.(abstrakt oryginalny)
EN
An outward looking has been viewed as a central component of strategic planning. The process of monitoring external contingencies can be more effective if we use environmental scanning method. Environmental scanning is a organization's attempt to continually acquire information on events occurring outside their company to identify and interpret potential trends. This method is an essential task for recognizing the external contingencies and understanding how they might affect marketing efforts. Sport organizations should take place on the market and create their image as a different, attractive business partner, first of all using external information, for example customers needs or sponsors and media preferences.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • [ 1] Fisk P., Geniusz marketingu, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa 2009.
  • [2] Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  • [3] Nerver J.C., Slater S.F., The effect of a market orientation on business profitability, "Journal of Marketing" 1990, no 10.
  • [4] Shank M.D., Sports Marketing, A Strategic Perspective, Prentice Hall, New Jersey 2002.
  • [5] Sznajder A., Marketing w epoce nowej gospodarki, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing, koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002.
  • [6] Tribe J., The Economics of Leisure and Tourism, Butterworth Heinemann, Burlington 2003.
  • [7] Ustawa o sporcie kwalifikowanym z dnia 29.07.2005 r., DzU nr 155, poz. 1298.
  • [8] Waśkowski Z., Uwarunkowania i sposoby wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych, AE, Poznań 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333347
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.