Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 4 | nr 1 | 5-16
Tytuł artykułu

Istota i etapy rozwoju marketingu terytorialnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Contents and Evolutionary Steps in Place Marketing Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing terytorialny (marketing miejsca) to bez wątpienia jeden z najszybciej rozwijających się w ostatnim okresie obszarów teorii i praktyki marketingowej. Obserwujemy znaczący wzrost aktywności władz lokalnych i samorządów w zakresie marketingu miejsc. Wiele miast i województw podejmuje intensywne działania w zakresie budowania strategii marki. W opracowaniach poświęconych problematyce marketingu terytorialnego niezbyt wiele uwagi poświęca się kwestiom definicyjnym. W artykule w oparciu o nową definicję marketingu AMA z 2007 r. przedstawiono pojęcie marketingu terytorialnego. Zidentyfikowano jego charakterystyczne cechy, stanowiące o jego istocie. Przedstawiono etapy ewolucji stosowania marketingu w odniesieniu do terytorium. Wskazano na zagadnienia, które powinny zostać podjęte w ramach dalszych badań dotyczących tej problematyki.(abstrakt oryginalny)
EN
Territory marketing (place marketing) it is no doubt nowadays one of the faster developing area of marketing practice and theory. We can see major grow of local governors and authorities activities in the area of territory marketing (place marketing). Many cities and provinces are taking intensive actions in the area of brand strategy building. In the territo- ry marketing literature not much attention is put on definition issues. In the article based on the new definition of marketing AMA 2007 the territory marketing definition was presented as well as characteristics being a key of its existence. Also, the stages of territory marketing evolutions' were presented. The author pointer out further steps and research actions to be taken in this area.(original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
5-16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • 1. Adamowicz M. (2006), Rozwój marketingu gmin - formowanie się czy ekspansja marketingu teryto- rialnego w Polsce. W: Duliniec E., Garbarski L., Mazur J., Strzyżewska M., Wrzosek W. (red.), Ekspansja czy regres marketingu?, PWE, Warszawa.
  • 2. Domański T. (2006), Marketing dla miasta i regionu. Ekspansja czy regres myślenia marketingowego? W: Duliniec E., Garbarski L., Mazur J., Strzyżewska M., Wrzosek W. (red.) Ekspansja czy regres marketingu?, PWE, Warszawa.
  • 3. Dyoniziak R., Mikułowski Pomorski J., Pucek Z. (1974), Współczesne społeczeństwo polskie. Wstęp do socjologii, PWN, Warszawa.
  • 4. Fullerton R.A. (1988), How Modern is Modern Marketing? Marketing's Evolution and the Myth of the 'Production Era', "Journal of Marketing" 1988, 52 (January).
  • 5. Gold J.R., Ward S.V. (red.) (1994), Place Promotion: The Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions, Wiley, Chichester.
  • 6. http://wwwmarketingpower.com/AboutAMA/D efinitionofMarketing.aspx 25.01.2011 r.
  • 7. Hollander S.C. (1986), The Marketing Concept: A Déjà Vu. W: Fisk G. (red.), Marketing Management Technology as a Social Process. Preager, New York.
  • 8. Hood Ch. (1991), A Public Management for All Seasons?, "Public Administration" 1991, vol. 69 (1)
  • 9. Jones D.G.B., Monieson D.D. (2008), Elary Devel- opment of the Philosophy of Marketing Thought. W: Tadajewski M., Brownlie D. (red.), Critical Marketing. Issues in Contemporary Marketing, , Wiley, West Sussex.
  • 10. Jones A.J., Richardson D.G.B. (2007), The Myth of the Marketing Revolution, "Journal of Macromarketing" 2007, 27, (March).
  • 11. Kamiński J. (2009), Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • 12. Kamiński J. (2009a), Sto lat Harvard Business School. Wkład w rozwój wczesnego marketingu, "Marketing i Rynek" 2009, nr 12.
  • 13. Kavaratzis M., Asworth G. (2008), Place Market- ing: How Did We Get Here and Where we Going?, "Journal of Place Management and Development" 2008 vol 1, nr 2.
  • 14. Keith R.J. (1960), The Marketing Revolution, "Journal of Marketing" 1960, vol. 24 nr 3.
  • 15. Kotler P. (2010), Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, New Media, Warszawa.
  • 16. Krzyżewski R. (2008), Marketing publiczny (zarys zagadnień), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie, Warszawa.
  • 17. Lutek P., Gołoś A. (2010), Model przygotowania strategii marki miejsca, "Marketing i Rynek" 2010, nr 10.
  • 18. Łazarek M., Łazarek R. (2005), Śladami historii turystyki. Od starożytności do współczesności, Lublin.
  • 19. Szromnik A. (2008), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wolters Kluwer, Kraków.
  • 20. Walczykiewicz T. (1971), Targi i wystawy międzynarodowe, PWE, Warszawa.
  • 21. Ward S.V. (1998), Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850-2000, E & F.N. Spon, London.
  • 22. Winiarski B. (1999), Konkurencyjność, kryterium czy kierunek strategii i cel polityki regionalnej? W: Konkurencyjność regionów, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.
  • 23. Żurakowska-Sawa J. (2006), Koncepcja marketingu terytorialnego. W: Adamowicz M. (red.), Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem lokalnym i regionalnym, Wyd. PWSZ w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333141
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.