Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 56-62
Tytuł artykułu

Ocena wykorzystania wyników badań marketingowych w przedsiębiorstwach województwa śląskiego

Warianty tytułu
Assessment of Using Marketing Research Results in Companies of Silesia Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyniki badań przedsiębiorstw województwa śląskiego częściowo zaprezentowane w artykule dostarczyły informacji na temat postrzegania użyteczności badań marketingowych. Generalnie badania marketingowe określane są jako przydatne, jednakże respondenci mieli liczne zastrzeżenia w tym zakresie. Większość badanych nie ma potrzeby korzystania z usług agencji badawczych, jednakże gdyby wystąpiła taka potrzeba, byliby gotowi udostępnić wszelkie informacje przydatne w rozwiązaniu problemów firmy. Menedżerowie biorący udział w badaniu oczekiwaliby gotowych wskazówek, jak wykorzystać wyniki badań w funkcjonowaniu ich przedsiębiorstwa. Najpoważniejszym zastrzeżeniem wobec usług profesjonalnych agencji badawczych, szczególnie w zakresie przełożenia problemów firmy na wyniki badań, okazał się brak specjalistycznej wiedzy niezbędnej w konkretnej branży.(abstrakt oryginalny)
EN
The research results of Silesian companies, partly presented in the paper, provided insight on the perception of marketing research usefulness. Basically marketing research is described as useful, although respondents had a lot of reservations in this regard. The majority of respondents do not need to make use of services rendered by research agencies, although if such services were needed they would be willing to provide all the information useful in solving the problems of the company. The managers taking part in the research would expect some indications how to implement the research results in their companies' operations. The most serious reservation towards professional research agencies, especially within the scope of transforming companies' problems into research results, was the lack of specialist knowledge necessary in a specific branch of industry.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • [1] Badania rynkowe dla biznesu, www.pentor.pl.
  • [2] Craig C.S., Douglas S.P., Conducting international marketing research in the twenty-first century, "International Marketing Review" 2001, vol. 18, no. 1
  • [3] Escher I., Zastosowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwach, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002.
  • [4] Gramy po tej samej stronie, rozmowa z E. Grajewską, Prezesem OFBOR, "Marketing w Praktyce", styczeń 2005.
  • [5] Kapera K., Informacyjne podstawy podejmowania decyzji marketingowych w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych, [w:] Prace z zakresu marketingu, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie nr 720, AE, Kraków 2006.
  • [6] Kohli A., Jaworski B.J., Market orientation. The construct, research, propositions and managerial implications, "Journal of Marketing", April 1990, vol. 54.
  • [7] Kowal W., Badania marketingowe ich użyteczność dla polskich przedsiębiorstw, [w:] Zarządzań к i Marketing 12, Problemy teorii i praktyki marketingu, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 824, AE, Wrocław 1999.
  • [8] Małhotra N.K., Peterson M., Marketing research in the new millennium: emerging issues a trends, "Marketing Intelligence and Planning" 2001, vol. 19, no. 4.
  • [9] Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe w polskich przedsiębiorstwach, [w:] Zarządzanie i Marketing 4, Problemy teorii i praktyki marketingu, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 738, AE, Wrocław 1996.
  • [10] Mazurkiewicz Ł., Dylematy dojrzałego rynku. Katalog PTBRIO 2007, Rynek badań. Badacze. Firmy badawcze. Warszawa 2007.
  • [11] Nierychlewski A., Badacz czy konsultant? O zmieniającej się roli badacza, Katalog PTBRIO 2008, Rynek badań. Badacze, Firmy badawcze. Warszawa 2008.
  • [12] W dobrej formie. Rozmowa o problemach badań marketingowych, "Marketing w Praktyce", kwiecień 2006.
  • [13] Witczak O., Wykorzystanie badań marketingowych przez śląskie przedsiębiorstwa w zmniejszania niepewności funkcjonowania na rynku, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, WAiP, 2009.
  • [14] Wójcik P., jeszcze było całkiem nieźle, Katalog PTBRIO 2009, Rynek badań. Badacze. Firmy badawcze, Warszawa 2009.
  • [15] Wykrytowicz J., Siedem grzechów branży badawczej, "Brief, sierpień 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333099
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.